Turte dulci cu „surprize” de metal

O femeie din Chişinău în vârstă de 28 de ani, mamă a doi copii, a găsit pentru a doua oară în acelaşi fel de biscuiţi o bucăţică de metal. SRL „Şteviprod” – producătorul „Turtelor dulci adorabile”, pe ai cărei reprezentanţi femeia i-a contactat telefonic, s-a dovedit a fi indiferentă la apelul ei. „Nici nu şi-au cerut scuze, dar au spus pe un ton nepăsător că vor reveni ei cu un telefon”, a declarat pentru JURNAL de Chişinău, Mariana Timofti.

 Victoria POPA

Potrivit femeii, prima dată bucăţica de metal avea forma unei spirale mici, iar a doua oară – a unui triunghi din tablă de aluminiu, cu care a venit la redacţie.

„Turtele dulci adorabile” produse de SRL „Şteviprod”, situată pe şoseaua Munceşti 799, sunt preferate în familia Marianei Timofti. Şi băiatului mai mare, în vârstă de patru anişori, îi sunt pe plac. Tânăra femeie ne-a mai spus că atunci când a găsit prima dată obiectul de metal se afla la bunică-sa în ospeţie, în satul Lozova, raionul Străşeni. „Nu am apelat la producători pentru că mi-am zis că se mai întâmplă, dar a doua oară nu am putut lăsa aşa lucrurile”, comunică ea  indignată.

Uimită de nesimţirea agentului economic

Mariana Timofti motivează că obiectele găsite în turtele dulci sunt ascuţite şi organismul uman ar putea avea grave probleme de sănătate dacă le-ar înghiţi împreună cu produsul respectiv. „Dacă nimerea bucăţica de metal la unul din copiii mei?”, se întreabă femeia. „Surpriza” metalică din turta dulce a găsit-o chiar ea. „Maturii reacţionează altfel în asemenea cazuri”, ne spune femeia care a venit la JURNAL cu bebeluşul de zece luni.

Potrivit femeii, telefonul indicat pe cutia cu biscuiţi era greşit. Mariana a găsit un alt număr de telefon prin intermediul serviciului de informaţii. Răspunsul unei angajate a firmei, care pe un ton indiferent i-a răspuns că vor reveni cu un telefon, a lăsat-o fără replică pe reclamantă.

„Măcar să-şi fi cerut scuze sau să fi zis ceva”, spune Mariana. Ea este de părerea că lumea din mediul rural este dezavantajată în privinţa produselor alimentare din magazine, care adesea sunt cu termen expirat. „Lumea de la ţară adesea se confruntă cu asemenea probleme. Am cumpărat şi unt cu mucegai, şi orice adresare este fără rezultat, pentru că de fapt niciun magazin de la sat nu îţi dă bon de plată”, conchide ea.

Consumatorii pot pretinde daune

Solicitat de JURNAL, avocatul Roman Mihăieş a comunicat că în asemenea cazuri se scrie o plângere la Inspectoratul de Stat privind Protecţia Consumatorilor, care este împuternicit să facă controale la agenţii economici. Aceştia, la rândul lor, în urma verificării, sunt obligaţi să răspundă în scris la petiţia făcută şi să intervină în caz de necesitate. La fel se constată prejudiciul adus consumatorului şi încălcarea legii. Mihăieş recomandă tuturor cetăţenilor RM care se confruntă cu asemenea probleme să se adreseze imediat organelor competente odată ce au cumpărat produse cu defecte sau cu termenul expirat, prezentând dovada (bonul de plată) că au cumpărat produsul la magazinul respectiv.

Nici nu s-au autosesizat

La apelul JURNALULUI, tehnologul firmei SRL „Şteviprod”, Tatiana Horneţ, a comunicat că este la curent cu cazul respectiv, zicând că nu au luat nicio măsură. Întrebată dacă s-a făcut un control în hala unde se produc biscuiţii cu pricina, tehnologul ne-a spus că nu a făcut niciun control, deoarece asemenea cazuri nu au mai fost semnalate până acum, deşi agentul economic în cauză activează pe piaţa Moldovei din 2003.

 Foto: Alexandru Bîtcă

 

 

The following two tabs change content below.
Victoria Popa

Victoria Popa

Victoria Popa

Ultimele articole de Victoria Popa (vezi toate)