Trollii moldoveni în slujba propagandei ruseşti la Bucureşti

Propaganda rusească în România este tot mai agresivă și mai vizibilă, mai ales din 2016, când persoanele care participă la această campanie în media încep să semneze cu nume și prenume, arată un articol publicat pe site-ul HotNews.

Platforma Sputnik în limba română a fost lansată în Republica Moldova în februarie 2016, iar anul acesta s-a dezvoltat semnificativ. Acum, pe de o parte, această sursă este citată tot mai des în media rezistente la distorsiunile Moscovei ca punct de comparație între discursul multor politicieni sau al televiziunilor apropiate puterii și discursul Kremlinului, pe o tema sau alta.

Pe de altă parte, Sputnik este preluată tot mai des pe site-urile din România interesate fie doar de cantitatea conținutului online, nu și de calitatea și veridicitatea acestuia, fie de site-urile interesate fățiș să propage anumite mesaje ale Rusiei.

Sputnik ar funcționa și ca o cameră de rezonanță pentru jurnaliștii din România al caror mesaj coincide, voit sau nu, cu cel al Rusiei. Acesta pare sa fie, de altfel, principalul obiectiv al site-ului Sputnik, având în vedere că nu vine cu propriile investigații, anchete, reportaje sau știri, ci, in general, preia și împachetează „alternativ” informații și luări de poziție din presa română.

Potrivit HotNews, textele difuzate pe site-ul Sputnik în limba română sunt semnate de Dragoș Dumitriu sau cu inițialele D.D.. Dragoș Dumitriu ar fi un fost parlamentar și membru PRM, asociat multă vreme cu OTV și cu Dan Diaconescu și care, în anii ’90, a lucrat la mai multe publicații, inclusiv la ziarul controversat „Atac la persoană”.

Pe același site de propagandă mai semnează Ionuț Tene, Ilie Catrinoiu, Octavian Racu (sociolog din Republica Moldova), Bogdan Duca și Mihai Antonescu.

Tot potrivit HotNews, “notabilă este deschiderea pe care Digi 24 a manifestat-o, în ultimii ani, față de reprezentanți ai puterii de la Moscova”, inclusiv prin difuzarea, în anul 2017, a unui interviu cu Aleksandr Dughin.