Top cinci cele mai frecvente mituri despre slăbit

Din dorinţa de a slăbi cât mai repede, suntem tentaţi să căutăm tot felul de soluţii care, mai devreme sau mai târziu, ne pun sănătatea în pericol, atenţionează nutriţioniştii. Ei spun că există câteva reguli de bază în orice dietă şi că doar medicul poate spune cum trebuie aplicate principiile pentru a obţine rezultatele dorite. Vă prezentăm un top cinci al celor mai frecvente mituri despre slăbit şi pericolele care se ascund în spatele acestora.

1. Atunci când ne apucăm de slăbit, primul aliment tăiat de pe listă este pâinea. Total eronat. Pâinea oferă organismului hidraţi de carbon şi fibre. Pentru că atunci când dorim să ardem grăsimi pâinea albă nu este tocmai cea mai indicată, nutriţioniştii o recomandă pe cea neagră. Potrivit specialiştilor, calitatea acesteia este superioară celei albe, datorită conţinutului ridicat de fibre, care accelerează procesul de slăbire şi menţin mai mult timp starea de saţietate.

2. Ca să slăbesc repede e suficient să nu mănânc mai nimic câteva zile. Este un alt mit des întâlnit în rândul persoanelor care vor rezultate spectaculoase într-un timp relativ scurt. „Atunci când ne înfometăm, organismul îşi dezvoltă un sistem de «protejare» a kilocaloriilor şi grăsimilor acumulate. Metabolismul va deveni leneş, ceea ce înseamnă că va fi foarte greu să pierzi în greutate”, explică nutriţioniştii. Astfel, un regim sănătos, care să dea rezultate, trebuie să fie bazat pe mese regulate.

3. Când sunt la dietă, beau doar apă plată cu lămâie. Apa este esenţială pentru organism, este singurul aliment care nu îngraşă, deoarece are un conţinut caloric 0. „Acest fapt este important pentru prevenirea carenţelor minerale din organsim, dar şi a supraponderalităţii şi obezităţii, tot mai des întâlnită în rândul populaţiei”, subliniază prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. Astfel, apa nu trebuie băută doar atunci când suntem la dietă, menţionează nutriţioniştii. Sucurile naturale, făcute în casă, sunt şi ele băuturi ideale atunci când suntem la regim, recomandă medicii.

4. Renunţând la grăsimi, slăbesc fără prea mult efort. Nutriţioniştii atrag atenţia asupra acestei decizii, deoarece grăsimile sunt elemente esenţiale pentru buna funcţionare a organismului. În plus, chiar şi atunci când ne aflăm la dietă, corpul nu trebuie privat de anumite alimente, ci trebuie să primească anumite doze la anumite ore. „Orice dietă din care sunt complet excluse grăsimile este periculoasă pentru sănătate. Lipidele joacă un rol esenţial în biologia celulelor, ţesuturilor, organelor şi întregului organism, fiind necesare pentru corecta desfăşurare a proceselor metabolice şi menţinerea stării de sănătate”, explică prof. dr. Mencinicopschi.

5. Tot ce mănânci după ora 18.00 duce la îngrăşare. Nimic adevărat. Persoanele care au un stil de viaţă activ sau care au un serviciu al cărui program se termină după ora 20.00 nu trebuie să urmeze această regulă. Regimul de slăbit recomandat de un nutriţionist ţine cont şi de numărul de ore petrecute la muncă sau de ora de culcare. Specialiştii recomandă ca ultima masă să fie cu cel mult patru ore înainte de culcare.

The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău