„Tinerii Moldovei” pentru România Mare

big-miscarea-tinerii-moldovei-cere-demisia-presedintelui-companiei-teleradio-moldovaUn grup de tineri a realizat şase spoturi cu privire la Unire neacceptate de IPNA Compania „Teleradio-Moldova”

Mişcarea Civică „Tinerii Moldovei” a organizat ieri, în faţa Instituţiei Publice Naţionale a Audiovizualului „Teleradio-Moldova”, un protest. Tinerii sunt nemulţumiţi de decizia IPNA de a nu difuza spoturile „Unirea înseamnă”. Primele două spoturi din şase: „Unirea înseamnă bani pentru agricultură” şi „Unirea înseamnă pensii mai mari” circulă nestingherit în regim online, pe reţelele de socializare, nu şi la televizor.

Compania „Teleradio-Moldova” precizează, într-un comunicat de presă plasat pe site-ul trm.md, că difuzează publicitatea în conformitate cu Regulamentul privind modul de contractare şi difuzare a publicităţii şi emisiunilor comerciale. Prin urmare, publicitatea politică (electorală) gratuită și cu plată, în afara perioadelor electorale este interzisă, cu excepția mesajelor apolitice de felicitare cu ocazia sărbătorilor naționale. „Potrivit unei expertize juridice, spotul propus de Mişcarea „Tinerii Moldovei” contravenea prevederilor Regulamentului sus-menţionat. Pe acest motiv, Compania „Teleradio-Moldova” a întrerupt negocierea contractului de difuzare a publicității cu Mișcarea „Tinerii Moldovei”.

Scrisoarea Mariei Ciobanu

Recent, deputatul PLDM, Maria Ciobanu, membră a Comisiei parlamentare responsabile pentru mass-media, a expediat preşedintelui Companiei „Teleradio.Moldova”, Constantin Marin, o scrisoare prin care a cerut să fie specificate „condițiile contractuale ale tuturor spoturilor publicitare cu caracter politic difuzate de către ‘Teleradio-Moldova’ și, în mod special, ale spoturilor publicitare în care apare deputatul Igor Dodon. De asemenea, aș vrea să cunosc care sunt veniturile obținute de către instituția pe care o reprezentați din publicitatea pentru anul 2013”.

Oamenii simpli doresc unirea

Anatol Ursu, copreşedinte al Mişcării Civice „Tinerii Moldovei”, spune pentru JURNAL că 60 de tineri, membri ai mişcării, au protestat ieri împotriva cenzurii de la Compania „Teleradio-Moldova”. „Am lansat o campanie cu titlul „Unirea înseamnă”. Această campanie conţine şase spoturi publicitare în care apar oameni simpli din România. Mişcarea Civică „Tinerii Moldovei” lucrează la realizarea acestor spoturi. Oamenii pe care îi vedeţi în spoturile acestea sunt oameni simpli din România, nu sunt actori, nu joacă nişte roluri”.

Anatol Ursu spune că mişcarea civică s-a constituit pentru că tinerii consideră că prin Unire se va face cea mai scurtă cale spre Uniunea Europeană. „Credem că o viaţă mai bună poate fi atinsă într-un timp record doar prin unirea cu România. Unirea ar aduce salarii mai mari, pensii mai mari, un sistem juridic, bugetar şi politic mult mai bine pus la punct”.

Nu sunt partid politic

Potrivit tinerilor, IPNA Compania „Teleradio-Moldova” a invocat un argument fictiv cu privire la neacceptarea spoturilor ce promovează unirea, pentru că Mişcarea Civică „Tinerii Moldovei” nu reprezintă o mişcare politică, iar spoturile au mai curând un mesaj social decât politic. În spoturi nu se explică cum se face unirea, dar ce înseamnă unirea. „Campania noastră nu are o menire electorală propriu-zisă pentru că nu suntem un partid, suntem o mişcare civică, suntem reprezentanţii societăţii civile. Nu suntem înregistraţi ca partid politic, nu vom fi niciodată. Scopul nostru este ca societatea civilă să vrea unirea”, a declarat Anatol Ursu. „Avem o listă de donatori atât din Republica Moldova, cât şi din România. Avem suport logistic, echipament pentru a filma. Un gen de ajutor care nu se manifestă nemijlocit prin bani. În prezent, conform adeziunilor de pe site, avem peste 300 de membri”, a conchis Ursu.