Târgul de cariere 2016 // “În prima zi, am adunat vreo 30 de CV-uri”

14316903_730363403769588_602977465354516470_n

Pentru toți doritorii de a-și găsi un loc de muncă, la 19-20 septembrie a avut loc Târgul de Cariere la care au participat zeci de companii și organizații din Republica Moldova și România. Aflat la cea de-a zecea ediție, evenimentul s-a desfăşurat la Palatul Național „Nicolae Sulac”.
Târgul de Cariere oferă posibilitatea de a interacționa cu angajatorii, de a afla detalii și de a depune un CV, iar în cazul în care competitorii nu îl aveau, îl puteau scrie sau printa chiar la eveniment. Aici au avut loc mici interviuri, cu ajutorul cărora angajatorii și-au căutat cele mai bune candidaturi pentru posturile vacante. La târg au fost așteptați peste 3000 de profesioniști, de asemenea persoane fără experiență, dar și studenți ce își caută un job part-time sau full-time. Au fost prezente toate categoriile de vârstă – de la cei mai mici, care se pot angaja în câmpul muncii, până la cei în etate. Atât recrutorii, cât și candidaţii adresează întrebările care-i preocupă cel mai mult.
„Trebuie să înțelegem un lucru foarte important – târgul are un mare obiectiv: de a angaja, iar al doilea obiectiv, și cel mai principal pentru mine când porneam proiectul, este să creez o platformă de comunicare între angajatori și tineri, pentru că din păcate tinerii aud doar ce le spun alții, de genul: nu avem locuri bune sau locurile nu sunt bine plătite, iar companiile spun că tinerii nu sunt bine pregătiți. Eu nu cred în așa stereotipuri, eu am creat o platformă de comunicare în care oamenii să vorbească direct, nu prin știri, nu prin canale media, ci să comunice direct, de aceea eu sunt mulțumit de acest obiectiv. La precedentele nouă ediții noi avem oameni care și-au găsit un loc de muncă și companii care și-au găsit angajații pe care îi caută. Ieri (19 septembrie), am avut în jur de 1200-1300 de vizitatori. Astăzi (20 septembrie), sperăm să repetăm cifra de ieri și chiar să creștem mai mult, tindem spre 3000 de vizitatori timp de două zile. În ediția această este inedit numărul de companii participante, la celelalte am avut maxim 33, iar la aceasta avem 40 de companii. Ceea ce înseamnă oportunități noi, job-uri noi”, susține Eugeniu Gîrlă, manager de proiect.
„Noi ne dorim cât mai mulți aplicanți pentru a avea o bază de date și de selecție. În prima zi, am adunat vreo 30 de CV-uri, am făcut deja o ierarhizare, după criteriile noaste, și estimăm că vreo 5-6 candidați se apropie de cerințele noastre. Participăm pentru prima dată la acest târg, ne bucurăm că suntem aici. Este în beneficiul nostru șă cunoaștem sau șă avem prilejul de a cunoaște categorii de oameni diferiți, oameni cu experiență, oameni aflați la început de carieră și, din ceea ce am văzut până acum, sunt oameni pe care ne putem baza la un moment dat, sunt oameni de caracter. Fiind o companie care activează în domeniul tehnic – producem echipamente electrice, automat vizează studiile tehnice, este un prim criteriu de selecție, dar de asemenea oameni cu experiență atât în proiectare, cât și în producție. La noi în Botoșani, în fabrica de confecții metalice, au început să vină să lucreze din ce în ce mai multe doamne, ceea ce ne bucură deoarece putem să echilibrăm numărul de bărbați și de femei”, a menționat Dorina Bălan, manager resurse umane la compania ELECTROALFA din România, Botoșani.

14330175_730330693772859_8297839696154622098_n
În ciuda faptului că afară era posomorât, vizitatorii nu au pierdut șansa de a veni la târgul de cariere unde, pentru un like paginii de facebook, au primit o cafea sau un ceai cald. La târg au fost prezente circa 35 de companii, cu propuneri inedite și un spectru larg de oportunități. Fiecare companie oferea pliante cu mai multe detalii, iar unii angajatori au făcut concursuri precum răspunsul corect la întrebare, completarea unui chestionar pentru care se oferă un mic cadou, de asemenea recrutorii ofereau ciocolate, biscuiți celor interesaţi de ofertele de muncă prezentate de companie.
„Chestionarele care sunt aici, sunt pentru ca noi să putem face o analiză, o estimare a ratei șomajului în Republica Moldova, cazurile ce se produc în companii în procesul de angajare, în procesul de muncă, cât de eficient este procesul de muncă. Ele sunt elaborate de Centrul SYSLAB, un proiect din partea PNUD-ului (Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare) cu suportul financiar al Ministerului Afacerilor Externe al Norvegiei. Este un proiect social ce vine în întâmpinarea tinerilor absolvenți, persoanelor cu studii superioare, migranților care au revenit în țară, șomerilor ce îşi caută un post de muncă”, ne-a declarat Lucia, reprezentant al centrului SYSLAB Bălți.
„Sunt angajată deja în câmpul muncii, dar la acest târg am venit pentru că mi-a fost interesant ce este aici, ce companii oferă locuri de muncă, ce oferte au și poate unul din ele va fi pe placul unor prieteni de-ai mei care ar fi dorit să fie prezenți la târg, dar nu au avut posibilitatea. De aceea am decis să mă apropii de câteva companii să îi ascult și să iau câte un pliant”, ne-a spus Anastasia, vizitatoare.
Târgul de Cariere vine în întâmpinarea tuturor persoanelor de a-și găsi un post de muncă atât în Republica Moldova, cât și peste hotarele ei. El are menirea de a crea o platformă de discuție între recrutori și vizitatori. Evenimentul se află la cea de-a zecea ediție, este unul de socializare și de informare. Pentru toți cei care nu au reușit să ajungă la el, pe pagina sa de facebook sunt postate ofertele și paginile web ale mai multor companii la care se poate aplica online sau prin intermediul unei convorbiri telefonice.

Victoria Roman, stagiară

Salvează

Salvează

The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău

Ultimele articole de Jurnal de Chișinău (vezi toate)