Sturza: „Trupele Armatei Naţionale să fie întoarse pe Aeroportul Internaţional Chişinău”

AEROPORT1.F.NADEA ROSCOVANU

Aeroportul Internaţional Chişinău. Foto: Nadea Roşcovanu

Fostul premier consideră că autorităţile statului trebuie să întreprindă toate acţiunile de anulare a concesionării Aeroportului Internaţional Chişinău pentru readucerea acestui obiectiv în proprietatea statului. „Dacă preşedintele statului Nicolae Timofti are un pic de curaj în el, în noaptea aceasta, ar trebui să convoace Consiliul Suprem de Securitate şi, mâine dimineaţă, la prima oră, Aeroportul Internaţional Chişinău să fie întors. Trupele Armatei Naţionale ar trebui să fie întoarse în cazarmele abandonate de pe teritoriul Aeroportului. Dacă ar face acest lucru, ar arăta că în statul acesta există putere”, a declarat Sturza în cadrul emisiunii „În profunzime” de la Pro TV. Preşedinţia nu a comentat deocamdată aceste declaraţii.

Fostul ministru al Apărării, Vitalie Marinuţă, a declarat pentru JURNAL că, în perioada în care exercita funcţia de ministru, a adresat mai multe cereri Guvernului, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor în care a solicitat întoarcerea bunurilor unităţii de aviaţie de pe teritoriul Aeroportului Chişinău în posesia Ministerului Apărării. „În perioada guvernării comuniste, teritoriul escadrilei, împreună cu clădirea cu cinci etaje de pe teritoriul aeroportului, care aparţineau Armatei Naţionale, au fost transmise aeroportului. În 2010, am solicitat să fie restituite. Prezenţa acestei escadrile era importantă cu atât mai mult că asigura paza direcţiei Bender–Tiraspol. Nu am avut însă susţinere în acest sens nici de la ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Anatol Şalaru, şi nici de la dl Ghimpu”, a spus Marinuţă.

Fostul ministru consideră că s-a comis o greşeală atunci când unitatea militară de aviaţie a fost lichidată. „Pe moment, este necesar să creştem potenţialul de apărare. În toate statele lumii, în situaţii de criză financiară, există combinare între aeroporturile civile şi militare. Astfel costurile de întreţinere sunt mai mici. Din punct de vedere al apărării, este important ca trupele Armatei Naţionale să fie acolo. Din păcate, nu este unicul obiectiv al armatei care a fost lichidat. Aici se înscrie şi poligonul de instruire a forţelor speciale de la Chetrosu, Anenii Noi. Cineva a descoperit în mod special direcţia Bender–Tiraspol, să nu fie niciun fel de trupe pe această porţiune”, a mai spus Marinuţă.

Şi generalul Ion Costaş este de părerea că autorităţile statului trebuie să întreprindă toate acţiunile pentru a readuce Aeroportul Internaţional Chişinău în proprietatea statului. „Nu au rost trupele Armatei Naţionale să stea pe teritoriul Aeroportului Internaţional Chişinău din moment ce Ministerul Apărării nu mai are elicoptere. Ultimele au fost transferate pe Aeroportul Internaţional Mărculeşti unde, pe moment, se face business cu ele. Şmecherii au distrus, au negociat, au vândut totul. Dar ca să nu ne trezim peste noapte cu trupe aeropurtate străine pe teritoriul Aeroportului Chişinău e bine ca acolo să existe o unitate a Ministerului Apărării care să asigure siguranţa Aeroportului. AIC e un obiectiv foarte important din punct de vedere strategic pentru siguranţa şi securitatea statului. Nu înţeleg cum deştepţii ăştia ai noştri au putut semna actele prin care a fost transmis AIC lui Shor&co. E o crimă care are la bază doar corupţia”, a spus generalul.