SEX // Care alimente fac minuni şi de ce

Hrana care măreşte libidoul
Stresul cotidian, alimentaţia bogată în calorii şi stilul de viaţă dezorganizat sunt principalii factori care duc la scăderea libidoului. Specialiştii în nutriţie susţin că viaţa sexuală poate fi îmbunătăţită prin adăugarea în dieta zilnică a câtorva alimente care au capacitatea de a mări libidoul. În plus, experţii recomandă evitarea dulciurilor şi a alimentelor modificate caloric.
Căpşunile pot fi folosite şi în jocul erotic dintre parteneri. Nutriţioniştii spun că aceste fructe conţin anumiţi antioxidanţi care îmbunătăţesc circulaţia sanguină, fapt ce va dubla şansele de a te simţi bine în aşternuturi. „În plus, căpşunile sunt bogate în bioflavonoide, care au proprietăţi tonice şi de combatere a îmbătrânirii”, spune specialistul în nutriţie, dr. Mihaela Bilic.
Ouăle – indiferent de felul în care sunt gătite: fierte, ochi sau omletă – sunt bogate în vitamina B6, care ajută la echilibrarea nivelului hormonal şi diminuează stresul. „Porţia corectă este de două ouă, iar pentru omletă se recomandă un ou întreg şi două albuşuri, deoarece numai aşa preparatul nu va fi bogat în kilocalorii”, explică dr. Bilic. În plus, specialiştii recomandă şi consumul altor alimente bogate în vitamina B6, precum peşte, spanac, morcovi sau mazăre.
Ghimbirul oferă organismului un puseu de energie. Medicii spun că, indiferent unde îl presăm, ghimbirul are efectul de a revitaliza metabolismul.
Carnea, mai ales cea de vită sau de pui, ajută la reducerea hormonului prolactină din organism, hormon ce este vinovat de scăderea libidoului. Aceasta pare o veste bună numai pentru amatorii de preparate din carne. Specialiştii în nutriţie însă spun că acelaşi efect asupra libidoului îl au şi orezul brun, pâinea integrală, legumele cu frunze verzi şi chiar anumite soiuri de brânză.
Nucile stimulează creşterea libidoului. Nutriţioniştii susţin că aceste fructe sunt bogate în acizi graşi – component major al hormonilor sexuali.
Usturoiul este condiment atât în bucătărie, cât şi în viaţa de cuplu. Experţii spun că acest condiment dilată vasele de sânge şi îmbunătăţeşte circulaţia în zona mediană. „Usturoiul determină eliberarea de oxid nitric în sânge, ca şi medicamentul Viagra, ceea ce are ca rezultat creşterea fluxului de sânge în organul genital masculin şi îmbunătăţeşte erecţia”, spune nutriţionistul Mihaela Bilic.
Ciocolata conţine o substanţă care antrenează eliberarea de dopamină în organism. În plus, după numai câteva tablete, vă veţi simţi bine, deoarece acest aliment conţine serotonină, o substanţă care provoacă plăcere. Mai mult, ciocolata este antidotul ideal împotriva stresului. Medicii atenţionează însă să nu exagerăm cu dulcele, deoarece zahărul are efecte secundare asupra organismului.
Portocalele sunt bogate în vitamina C, benefică nu doar împotriva răcelii, ci şi pentru creşterea libidoului. Nutriţioniştii spun că aceste fructe stimulează producţia de oxitocină în organism. Acest hormon încurajează cuibăritul în pat cu persoana iubită, încercând să vă apropiaţi cât mai mult cu putinţă.
Cerealele de la micul dejun stimulează producţia de testosteron. Acestea pot fi mâncate şi seara, mai ales că nu creează o senzaţie de balonare, ci dimpotrivă stimulează tranzitul intestinal lent.
Mierea conţine bor, un mineral care are capacitatea de a stimula creşterea hormonului dorinţei în organism, respectiv a testosteronului. Nutriţioniştii recomandă înlocuirea zahărului, folosit ca îndulcitor.
The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău

Ultimele articole de Jurnal de Chișinău (vezi toate)