Serviciul Stare Civilă a lansat trei servcii electronice de stare civilă

fdsafdasAstăzi, 16 decembrie, Serviciul Stare Civilă, în parteneriat cu Ministerul Justiției și Guvernul R. Moldova, au lansat trei servicii electronice noi, de stare civilă.

Cetățenii vor putea solicita online duplicatele certificatelor de stare civilă, extrasele de stare civilă și modificarea sau rectificarea actelor de stare civilă. Documentele incluse în cele trei E-Servicii de Stare Civilă sunt duplicatele certificatului de naștere, căsătorie, divorț sau cel de deces, extrasul de pe actul de naștere, căsătorie, extrasul de pe actul de divorț și deces.

„Sunt sigur că aceste servicii vor deveni tot mai solicitate și oamenii vor refuza să mai stea la cozi”, afirmă ministrul Justiției, Oleg Efrim. „Datoria guvernului este să ofere posibilitatea alegerii”, a mai adăugat ministrul.

Plata pentru servicii se efectuează cu ajutorul cardului bancar, prin terminalele de plată ori cu ajutorul internet banking-ului.

Odată cu lansarea E-Serviciilor noi, acestea vin cu o serie de avantaje. Deservirea clienților va deveni mai calitativă, crește semnificativ operativitatea îndeplinirii solicitărilor. Prezentă la eveniment, Directorul Serviciului Stare Civilă, Lucia Ciobanu, a menționat că astfel va scădea nivelul corupției, fiindcă toate acțiunile vor fi realizate online.

Serviciul presupune accesibilitate la orice oră, fără a ieși din casă. Nu va mai fi necesară prezența la ghișeu și le se va simplifica viața persoanelor cu dizabilități, acestea vor putea accesa online serviciile fără efort.

Lucia Ciobanu a dat asigurări ministrului Justiției, Oleg Efrim că nu se vor opri aici. Începând cu anul 2014, cu susținerea MJ, vor veni cu proiecte noi.

E-Serviciile vor putea fi utilizate de cetățeni doar dacă au semnătura mobilă. Semnătura mobilă poate fi solicitată și obținută la operatorii de telefonie mobilă, aceasta se oferă gratuit.

Conform datelor din luna noiembrie cca 6ooo de cetățeni beneficiază de semnătura digitală.

Lansarea acestor servicii are loc în contextul agendei de E-transformare, al cărei scop este oferirea serviciilor de calitate cetățenilor prin intermediul tehnologiilor informaționale.

Digitalizarea fondului de arhivă a actelor de stare civilă a demarat în data de 12 iulie 2013.

Proiectul permite prestarea rapidă a serviciilor publice și păstrarea mai calitativă a actelor de stare civilă pe suport de hârtie.

Toate solicitările pot fi trimise pe site-ul servicii.gov.md iar suma achitată variază în funcție de numărul de zile în care doriți să primiți răspunsul.

Zaharia Victor, stagiar

The following two tabs change content below.