Şcoala de muzică „Eugen Doga”, o „şcoală a sufletelor”

dogaCe simţim noi ascultând muzică? Ea poate fi diferită ca univers al sunetelor, univers al frumosului, al fanteziei, al sentimentelor profunde. Însă nu oricui îi este dat să pătrundă această lume. A trăi în lumea muzicii şi a o înţelege corect poate doar cel care este înzestrat cu inteligenţă, educaţie şi sinceritate.

Să intri în lumea ei înseamnă să deschizi pentru sine acea frumuseţe fără de care viaţa ta nu poate fi împlinită. Sunetele diverse, cântecele, melodiile au o însemnătate deosebită în viaţa noastră. Mai întâi, fără muzică, este dificil să-ţi imaginezi prezentul, în al doilea rând, muzica ne ajută să ne alăturăm artei, dezvoltând lumea noastră interioară. Or muzica nu e doar sunet, ci şi o stare a sufletului.

De asemenea, muzica are o importanţă majoră în dezvoltarea copilului. De la o vârstă fragedă, acesta evidenţiază muzica dintre sunetele şi zgomotele înconjurătoare. Capacitatea de a aprecia lucrările muzicale se observă la copii chiar în primele etape ale vieţii. Dezvoltarea sa multilaterală este prevăzută de legătura strânsă dintre educaţia estetică şi aspectele moral, mental şi fizic. Însă cea mai importantă este „şcoala sentimentelor”, care se realizează datorită unei particularităţi deosebite a muzicii.

Şi cum în Epoca modernă se oferă copiilor o educaţie orientativă, de exemplu, studierea matematicii, a istoriei, a limbii, este foarte important să înţelegem că muzica oferă posibilitatea dezvoltării multilaterale. Ea obişnuieşte copilul cu efortul zilnic, cultivă răbdarea, perseverenţa, îmbunătăţeşte starea emotivă. S-a demonstrat că elevii care cântă la instrumentele muzicale sunt mai inteligenţi decât ceilalţi, se manifestă mai deosebit în studiul disciplinelor şcolare.

A atrage şi a reţine copiii în şcoala de muzică este una dintre problemele modernităţii. Rezolvarea acesteia poate fi atinsă prin promovarea educaţiei muzicale. Şcoala trebuie să fie parte a realităţii, una dintre cele mai bune.

Instrumentele muzicale deschid pentru copii o lume nouă a sunetelor. Însă problema şcolii de muzică nu trebuie să se reducă doar la asta. E important să se arate dragostea pentru muzică, să se descopere aptitudinile muzicale ale copilului, să se dezvolte potenţialul acestuia în baza creaţiilor muzicale din diverse epoci, să devină ascultător în sala de concert, să participe la concursuri, precum şi să-şi continue instruirea profesională.

În Şcoala de muzică „Eugen Doga”, în care lucrez de mai mulţi ani, s-au format obiceiuri deosebite. Aici activează o echipă bună de profesori, care oferă copiilor cunoştinţe deosebite, precum şi căldură sufletească.

În afară de aspectele de bază ale şcolii de muzică, există unul foarte important – educaţia. De asemenea, elevii şcolii participă la concursuri internaţionale în România, Bulgaria, Polonia, Germania, Franţa, Italia. În acelaşi timp, elevii noştri au fost premianţi la Concursul republican „Tinere talente”, Concursul municipal „Roşu. Galben. Albastru” ş.a.

Munca creativă se efectuează cu scopul de a include elevii în educaţia muzicală, prin concerte în cadrul grădiniţelor, liceelor nu doar la Chişinău, dar şi la Soroca, Străşeni, Bender, Orhei.

Aici are loc discuţia reală a copiilor. Ei discută despre instrumente muzicale, genuri de muzică, compozitori. Or muzica este limba mondială care nu se traduce, deoarece în ea sufletele vorbesc între ele, cufundându-ne în lumea gândurilor şi a sentimentelor profunde, făcându-ne mai bogaţi sufleteşte. Despre influenţa muzicii asupra omului se poate orbi la infinit.

Liuba Iaşin

The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău