Şase motive ca să bem apă!

NUTRIŢIE // Efectele apei asupra organismului

Medicii spun să bem 2 litri de apă pe zi, nutriţioniştii ne-o recomandă în fiecare dietă, iar instructorii de sport, la fiecare zece minute de efort. Site-ul webMD.com ne arată care sunt efectele apei asupra organismului.

1. Ajută digestia. Lipsa apei din organism afectează bunul  mers al întregului corp, precum şi funcţiile acestuia. Apa este necesară pentru absorbţia nutrienţilor, pentru digestie şi menţinerea temperaturii constante a corpului.

2. Hidratează organismul. Chiar dacă nu simţiţi nevoia de a consuma apă, sau, pur şi simplu, nu îţi e sete, trebuie să aveţi grijă ca organismul să nu se deshidrateze. Setea se instalează repede, motiv pentru care trebuie să ştiţi că atunci când vi s-a făcut sete, corpul este deja deshidratat.

3. Controlează caloriile. Consumul apei în timpul mesei nu are niciun efect asupra greutăţii corporale. Creşterea în greutate se datorează exclusiv aportului mare de calorii. Apa nu are calorii, deci nu influenţează îngrăşarea. E adevărat că dacă la masă consumaţi alte băuturi ca laptele, sucul de fructe sau alcoolul, veţi mări numărul de calorii.

4. Dă energie muşchilor. Deshidratarea este o problemă des întâlnită, în special la persoanele care fac sport. Cum corpul nostru pierde fluide prin transpiraţie, urină şi respiraţie, este important nu numai să bem cei 2 litri de apă pe zi, ci şi să recuperăm cantitatea de fluide pierdută prin exerciţii.

5. Oferă pielii un aspect plăcut. Deshidratarea este cauza principală pentru pielea obosită sau uscată. O hidratare corectă face ca pielea să capete un aspect sănătos, deoarece aduce nutrienţi şi curăţă organismul de toxine. Aproximativ 2 litri de apă pe zi completează cantitatea de fluide, necesară hidratării.

6. Previne afecţiunile renale. Lipsa lichidelor din organism poate favoriza apariţia pietrelor la rinichi. Una din cele mai eficiente modalităţi de a preveni litiaza renală este de a te menţine hidratat 24 de ore pe zi.

Ţine paharul de apă pe birou!

– Pune lămâie în apă! În felul acesta este mai gustoasă şi mai uşor de băut.
– Mănâncă mai multe fructe şi legume. Conţin multă apă şi hidratează organismul.
– Ţine un pahar cu apă în maşină sau pe birou. În felul acesta se formează obiceiul de a bea apă.