„SA Termocom este un monstru”

central.termocom

JURNAL a publicat un articol în decembrie 2014 despre pierderile de apă caldă introduse în facturile chişinăuenilor în afara datelor de contor. Şi acum, în 2015, am fost contactaţi de mai mulţi cititori care îşi achită facturile cu preţuri majorate şi se indignează că nu se schimbă nimic. Responsabilii de la Primăria mun. Chişinău au declarat că, în acest caz, se aplică Legea nr. 303 din 13 decembrie 2013, care reglementează modul de repartizare a volumului de apă înregistrat de apometrul instalat pentru evidenţa consumului întregului bloc locativ.

David Popov este nemulţumit de faptul că nicio instanţă nu a examinat majorarea preţului la apă. „Începând cu decembrie 2009 şi până la 1 februarie 2012, SA ‚Termocom’ a majorat preţul unui cub de apă caldă de la 24,34 lei la 62,68 lei. În cazul meu, suma acumulată în decurs de doi ani şi două luni constituie 2438 de lei”, a declarat pensionarul. Timp de cinci ani şi trei luni, spune el, a achitat un surplus de apă caldă în valoare de 3477 de lei, sumă pe care o consideră mică în comparaţie cu preţul unui cub de apă caldă modificat timp de trei ani.

400 de lei, surplus pentru trei luni din toamna lui 2014

David Popov a fost recent chemat la SA „Termocom” pentru a ridica 575 de lei. „74,40 lei reprezintă suma plătită în avans pentru serviciul de apă caldă, iar 500 de lei constituie prejudiciul moral”, precizează pensionarul. Acesta a mai spus că SA „Termocom” nu a omis încă din factură cei 865 de lei incluşi în factura de apă caldă din 2009, hotărâre irevocabilă a Curţii Supreme de Justiţie la 8 octombrie 2014.

„De fapt, din factură trebuie să fie scoşi cei 3077 de lei. Ei scot însă doar 865 de lei”, susţine Popov. Chişinăueanul a menţionat de asemenea că, pentru trei luni din toamna lui 2014, a primit cele trei facturi pentru apa caldă cu un surplus în valoare de 400 de lei, din care cauză s-a debranşat de la reţeaua de furnizare a apei calde. „Am renunţat la serviciul de apă caldă pentru că nu mai vreau să fiu minţit şi furat în asemenea hal”, a spus bătrânul.

Datoriile incluse în facturi

Pensionarul acuză „Termocom”-ul de „şmecherii” şi la căldură. „Cine îi controlează?!” „SA ‚Termocom’ este un monstru. A acumulat datorii de circa 2 mlrd de lei. Vor să acopere această gaură cu apă caldă şi căldură. Pe mine mă miră de ce populaţia oraşului tace şi nu acţionează această întreprindere în judecată! Toţi tac!”

Zilele acestea, o locuitoare a oraşului Chişinău ne-a sunat la redacţie şi s-a declarat indignată de faptul că este obligată să achite patru cubi de apă caldă în timp ce apometrul indică doar doi. Atunci când a primit facturile, femeia a sunat la ÎM „Infocom”, unde i s-a spus că „aşa a fost dispoziţia primarului de Chişinău”.

Legea „perfectă”

Solicitat de JURNAL să-şi expună opinia despre acest caz, şeful Direcţiei locativ-comunale a mun. Chişinău, Petru Gontea, a declarat că decizia de a introduce surplusul de apă caldă în facturile chişinăuenilor a fost adoptată în conformitate cu Legea nr. 303 emisă de către legislativ în septembrie 2014. „Tot volumul de apă cheltuit de un bloc de locatari trebuie să fie repartizat fiecărei locuinţe în funcţie de volumul de apă cheltuit în fiecare lună din datele oferite de contorul comun”.

Potrivit lui Gontea, au fost înregistrate cazuri în care oamenii trebuia să achite facturi exagerate. „Astfel, printr-o dispoziţie a primarului, emisă în noiembrie 2014, s-a decis ca suma pe care trebuie să o achite ca surplus chişinăuenii să nu depăşească cantitatea de doi cubi până când gestionarii fondului locativ vor analiza fiecare caz în parte”.

 

The following two tabs change content below.