Renault vrea să obţină marca Moskvici

816865-une-moskvitch-408-voiture-familiale-de-l-ere-sovietique-presentee-lors-de-l-exposition-le-design-sov

Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a început o procedură în Rusia prin care vrea să obţină marca Moskvici, lăsând să se înţeleagă că ar putea relansa producţia pentru acest brand legendar în era sovietică, relatează „Liberation”, potrivit mediafax.ro.

„Am depus la Rospatent, agenţia federală însărcinată cu drepturile de proprietate intelectuală, documentele necesare pentru deţinerea drepturilor asupra mărcii”, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al Renault, refuzând să facă alte comentarii.
Uzina de automobile din Moscova, fondată în 1930, a început să asambleze celebrele modele Moskvici în 1947, la finele anilor 1980 devenind unul dintre cei mai mari producători auto sovietici, cu o producţie de 4 milioane de maşini.
Producătorul auto a intrat în declin după destrămarea URSS şi a oprit activitatea în 2001, iar în 2006 a fost declarat în faliment. Analiştii intervievaţi de presa rusă anticipează că Renault ar putea relansa marca pentru a-şi consolida poziţia pe segmentul low-cost, pe fondul contracţiei actuale a pieţei auto.

Renault, care în anii 1960 a produs automobile Moskvici la uzina Vilvorde din Belgia, urma să participe la modernizarea mărcii în anii 1990 şi să producă automobile Megane la linia de producţie din Moscova, în cadrul unui acord care nu a fost pus în practică.

În final, Renault a implantat propria fabrică pe o parte din terenul uzinei Moskvici, în anii 2000. De atunci, grupul auto francez s-a impus ca unul dintre producătorii majori de pe piaţa din Rusia, în septembrie fiind pe locul al treilea.
Alianţa Renault-Nissan deţine controlul asupra celei mai importante mărci auto din Rusia, Lada.
Planurile de dezvoltare ale grupului în Rusia sunt afectate în prezent de contracţia pieţei auto provocată de criza economică şi deprecierea rublei. Vânzările de automobile au scăzut în primele nouă luni ale anului cu 33%, pe ansamblul pieţei ruse, iar cele ale Renault cu 37%.

The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău

Ultimele articole de Jurnal de Chișinău (vezi toate)