Pretexte // Priramida Maslow

271654_4550909501081_466276500_oUrmărind retrospectiv succesiunea cu care tot felul de gherete şi localuri au ajuns să-mi înconjoare blocul, cred că mediul nostru de afaceri s-a dezvoltat după clasica piramidă a nevoilor prin care Maslow explică dezvoltarea personalităţii umane.

Astfel, la început au apărut alimentarele şi tot soiul de cafenele şi mici restaurante. La un moment dat, tot mai vizibile au devenit echipajele agenţiilor private de pază, cabinetele de avocaţi şi cele notariale. Nevoile fiziologice fiind urmate, într-un anume sens, de cele ale securităţii.

Trecerea la o nouă etapă a acestei evoluţii este marcată, printre altele, şi de împrăştierea prin tot cartierul a aşa-numitelor saloane de frumuseţe. Unul de acest fel este „gândit” să fie ridicat prin defrişarea unui mic scuar din faţa blocului. Că e o nedreptate, îţi dai seama din inechitatea celor două durate temporale: una care-i revine unui copac pentru a se înălţa şi alta, cea necesară ridicării unor pereţi pentru termopane, gata să găzduiască un salon, chiar dacă nu frumos, dar cel puţin unul de frumuseţe.

Nu de alta, dar dacă lucrurile continuă în acest fel, mă tem că unui oraş suprasaturat de saloane de frumuseţe îi va lipsi tocmai frumuseţea.

Alexandru Lupuşor

The following two tabs change content below.