Praf în ochii jurnaliştilor de la NIT? //Observator

Deşi au cerut audieri în chestiunea libertăţii presei, deputaţii comunişti nu au avut răbdarea să stea până la capătul şedinţei Parlamentului, ieşind din sală atunci când a început proiectarea unui filmuleţ cu mostre de ştiri difuzate de NIT, care ilustrau argumentele CCA în favoarea suspendării licenţei acestui post de televiziune, aparţinând PCRM, după cum a recunoscut chiar Voronin. Ceea ce înseamnă că deputaţii comunişti veniseră să acuze, dar nu şi să audă vreun răspuns la acuzele lor, care nu ţin. Insistând asupra audierilor, săpând groapa AIE, comuniştii au căzut singuri în ea.

Rezultatul era previzibil, căci libertatea de exprimare şi situaţia mass-media în perioada guvernării AIE nu are cum să fie mai rea decât în perioada guvernării PCRM. Măcar şi prin faptul că nici unul dintre partide nu poate controla televiziunile şi posturile radio, aşa cum făcea Voronin. El a lipsit de licenţă Stil TV, înainte ca acesta să reuşească să înceapă emisia, TVR 1, postul de radio Blue Star, din Bălţi, a acaparat posturile municipale Antena C şi Euro TV, pe care le-a împărţit cu Roşca, şi era pe cale să scoată la concurs licenţa PRO TV, refuzând să o prelungească, după cum prevede Codul Audiovizualului, în timp ce deputatul PPCD Ştefan Secăreanu lansa de la tribuna Parlamentului acuzaţii de defăimare a instituţiilor statului, în special MAI, iar serviciul sanitar era trimis să măsoare intensitatea zgomotului şi radiaţia emanată de postul respectiv, invocând plângerile vecinilor şi îngălbenirea frunzelor din cartier.

Oare să fie chiar atât de rupt de realitate liderul comunist, încât să nu înţeleagă că se băga „în cuşca leilor”, că demersul său din Parlament era din start sortit eşecului? Greu de crezut. E de presupus însă că a fost o încercare de a le arunca praf în ochi jurnaliştilor de la NIT, pentru a putea spune că a făcut tot ce s-a putut.

Paul Borzac