Peste 300.000 de Euro pentru reclame ironice cu Europa

10511216_695314053839655_3754933370222450771_nCică asta ar fi suma de bani primită de atelierul „Sergiu Prodan” (casă de producţii video) pentru totalitatea de spoturi sub căciula „Moldova, Europa”. Spoturile sunt multe şi foarte diverse. Unele dintre ele sunt regizate şi concepute de tânărul Mardare. Bunăoară „Filtrează informaţia” reprezintă un set de reclame sub umbrela „gândeşte limpede”. „Bâdle” şi lepădături, plasate în anturaje cvasi rustice, se tem, cum ar veni, de Europa – cam asta se arată în reclamă. Nu e timp de analizat nivelul producţiei (care e înalt, sunt produse realizate inteligent, concepute ironic, sărate şi piperate f. bine), ci ar fi vremea de vorbit despre eficienţa acestor spoturi, impactul lor concret asupra moldovenilor şi asupra mentalităţii acestora. Iar acest impact mă tem că nu prea există. Este o vorbă: moldoveanul, ironia şi arta cinema. Unde mai pui faptul că „Prodanii” au obiceiul să se adreseze în spoturile lor şi altor receptori decât consumatorul propriu-zis, dar ştim cu toţii prea bine cu ce se termină fuga după doi iepuri.

Hose Pablo