O moldoveancă concurează cu Lady Gaga!

DANCE // Piesa „Stereo Love”, interpretată de basarabeancaVika Jigulina şi Edward Maya, este hitul verii la nivel mondial

Vika Jigulina şi Edward Maya, cu piesa „Stereo Love”, şi Lady Gaga, cu „Alejandro”, sunt hiturile acestei veri, adunând peste 55 milioane de vizualizări pe youtube.

Basarabeanca Vika Jigulina este vocea feminină a superhitului „Stereo Love”, produs de Edward Maya în vara anului 2009. Melodia nu a beneficiat de o promovare uriaşă precum cea a lui Lady Gaga, de aceea i-a trebuit un an să explodeze mondial şi să ajungă la succesul actual, scrie săptămânalul „apropo magazin”.

În noiembrie, piesa a început să facă furori în Europa – a ajuns pe primul loc în vânzări pe iTunes (download de pe net), locul 1 în topurile radio din Rusia, Italia, Olanda şi locul 2 în clasamentele radio din Franţa (conform Cat Music, casa de discuri a artistului). Cam în aceeaşi perioadă, piesa a fost licenţiată în SUA şi Marea Britanie, cele două ţări cu rol de plăci turnante în muzică, apte să mondializeze succesul unei piese; un loc onorabil într-un top britanic valorează cât zece locuri 1 în alte ţări, fie ele şi occidentale.

Înaintea trupelor Faithless şi Black Eyed Peas în topurile britanice

Performanţa a fost atinsă în acest an în luna mai, când, la o săptămână de la lansarea în Anglia, „Stereo Love” s-a clasat pe locul al doilea în UK Top 40 Dance Singles, realizat de BBC Radio 1, şi pe locul al patrulea în prestigiosul şi exclusivistul Top 40 Dance Singles (asta după ce piesa a stat şase săptămâni în European Bilboard Top 5). Piesa a întrecut nume sonore ca Faithless („Not Going Home”) şi Black Eyed Peas („Rock That Body”). Asta l-a făcut pe reporterul NewsBeat, Ollie Wilson, să declare: „Se pare că au reuşit să intre în playlist-urile radiourilor britanice. E un hit!”. Cu toate că are un videoclip destul de simplu (tras discret din ATB), piesa a fost intens difuzată pe canale ca MTV Dance, Dance Nation, The Box, Chart Show TV şi Clubland. „Stereo Love” a devenit şi cel mai vândut single din Germania, cu peste 150.000 de copii vândute, fiind „adoptat ca imn al verii”.

Acordeonul din piesă face publicul să sară în picioare

Piesa house a lui Maya&Vika Jigulina îşi datorează succesul pasajelor de acordeon, care conferă melodicitate şi căldură piesei, prin acordurile sale orientale stilizate. Acestea nu sunt creaţia efectivă a artistului român, ci o prelucrare a unei piese azere etnopop din 1988, „Batylliar”. „Pasajul de acordeon a fost creat în urma unei colaborări cu marele compozitor Eldar Mansurov din Azerbaidjan. Am muncit câteva luni la această melodie, dar e adevărat că de câte ori sunt pe scenă în faţa fanilor, nu contează în care parte a lumii, imediat ce încep să cânt la acordeon, oamenii sar în picioare”, au declarat artiştii pentru un ziar canadian.