Norocoasa de pe „Costa Concordia”

Mărturiile unei moldovence despre scufundarea vasului italian

„Era după cină, pe la 09.30. La început, vasul s-a răsturnat pe o parte. Apoi s-a stins lumina şi s-a auzit cum nava a lovit ceva. În acele momente, au început să se spargă geamurile, tacâmurile. A început haosul…”, relatează pentru JURNAL Carolina Murzacova scenele de coşmar pe care le-a trăit pe „Costa Concordia”.

Marina LIŢA

„Am fost mai norocoşi decât cei de pe Titanic”, începe să povestească experienţa Carolina Murzacova, una dintre cei şapte moldoveni care se aflau vineri, 13 ianuarie, pe vasul de croazieră italian. „A fost prima croazieră cu familia. A fost minunat la început, deservirea extraordinară, totul era nou, lucea. Parcă eram în paradis. Am stat cinci zile şi trebuia să mai stăm încă două”, spune femeia.

Din paradis în infern

Vineri seara, familia a luat cina la restaurant. Nimic nu prevestea orele de coşmar care urmau să vină. „Era după cină, pe la 09.30. La început, vasul s-a răsturnat pe o parte. Apoi s-a stins lumina şi s-a auzit cum nava a lovit ceva. În acele momente, au început să se spargă geamurile, tacâmurile. A început haosul. Toată lumea ţipa şi ieşea înspăimântată din cabine, alergând spre puntea numărul patru unde se aflau bărcile de salvare”, povesteşte norocoasa. Însă echipajul navei le spunea că are probleme la un generator electric şi… să nu-şi facă griji.

Odată urcate în barca de salvare, credeau că problemele s-au terminat: „Vasul are 12 etaje şi, ca să nu se răstoarne bărcile, le dădeau drumul încet. Una însă a căzut în apă cu tot cu oameni. Am văzut cum înotau în speranţa că vor reuşi să se salveze”.

Au rămas fără acte

„În noaptea de vineri, unele persoane au fost cazate în biserică, altele în şcoală. Pe noi, pentru că eram cu fiica, ne-a găzduit o familie din acel orăşel. Nici nu ştiu cum îi cheamă din cauza stresului prin care am trecut, nu am luat datele de contact”, spune cu tristeţe moldoveanca.

A doua zi, au fost cazaţi într-un hotel de lângă un aeroport. „Ambasada Republicii Moldova la Roma nu s-a interesat de noi. Cum am ajuns la mal, autorităţile italiene au avut grijă de noi, ne-au cazat în hotel, ne-au urcat în avion, astfel am ajuns înapoi în Portugalia”, spune aceasta.

Angajaţii Ambasadei Republicii Moldova la Roma ne-au comunicat că niciun moldovean nu a avut de suferit şi nimeni nu a solicitat asistenţă. Au monitorizat acest caz, dar nu s-au implicat.

„Vom pleca din nou”

Femeia care are cetăţănia RM şi cea a Portugaliei spune că a rămas fără acte. „Când am urcat la bordul vasului, ni s-au luat toate actele şi ni s-a dat un card. Acum nu ştiu dacă s-au păstrat”, comunică Nicoleta Murzacov.

Deşi a trecut prin momente de groază, femeia susţine că ar mai putea urca pe vapor. „Pe moment, nu voi pleca în vreo croazieră, poate la anul. A fost foarte bine şi am rămas impresionată de deservire şi de condiţiile pe care ni le-au oferit. Nu poate să ne pască ghinionul şi data viitoare”, conchide veselă Murzacov.

The following two tabs change content below.
Marina Liţa

Ultimele articole de Marina Liţa (vezi toate)