Moldovenii, robii BMW-urilor

Datele ÎS Cris „Registru” arată că, în R. Moldova, sunt înregistrate 17291 de maşini „BMW”, 1379 – „Lexus”, 472 – „Porsche”, 21 – „Bentley”, 7 – „Rolls-Royce”, 7 – „Maseratti”, 3 – „Ferrari” şi un „Maybach”

 

f. nadea roscovanu

Deşi majoritatea populaţiei abia împarte banii ca să ajungă de la un salariu la altul, zeci de mii de cetăţeni ai R. Moldova îşi permit să cheltuiască mii de euro pentru a-şi cumpăra maşini de lux. Mai mult, anume proprietarii acestor vehicule îşi permit să perturbeze traficul în capitală şi să provoace cele mai multe accidente de maşini. Potrivit datelor oferite de ÎS Cris „Registru”, în R. Moldova sunt înregistrate 507466 de mașini, din care 188376 – în Chişinău.

În ianuarie–septembrie 2014, în R. Moldova au fost înregistrate 15417 maşini faţă de 19154 înmatriculate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Sociologii consideră că maşinile de lux sunt un indiciu al stării precare sufleteşti a populaţiei, care arată „încercarea unora de a recompensa lipsa de cultură spirituală cu cea materială”. Conform statisticilor, din cele peste 507466 de mașini înregistrate în R. Moldova, circa 15000 sunt considerate de lux. Potrivit ÎS Cris „Registru”, în primele nouă luni ale anului curent, în R. Moldova au fost importate 430 de autoturisme de lux față de 557 înregistrate în aceeaşi perioada a anului 2013.Zoom

507466 de mașini au fost înregistrate în 2014 în R. Moldova, din care circa 15000 sunt considerate de lux, potrivit datelor ÎS Cris „Registru”.

Din maşinile de lux preferate de moldoveni, pe primul loc se situează „BMW”. În RM au fost înregistrate 17291 de „BMW”-uri, din care 8986 au fost înmatriculate în mun. Chişinău. În ianuarie–septembrie 2014, moldovenii au importat 381 de astfel de mașini, în timp ce în perioada similară a anului trecut – 484.

Circa 1100 de chişinăueni se plimbă cu Lexus-uri

Pe al doilea loc se plasează mașinile de marca „Lexus”, 37 de bolizi fiind înmatriculaţi în primele nouă luni ale anului 2014 și 53 în perioada similară a anului 2013. În R. Moldova circulă peste 1379 de mașini marca „Lexus”, din care circa 1093 prin Chişinău. Deşi în ultimul timp, tot mai multe maşini de marca „Porsche” sunt văzute pe străzile capitalei, acestea se situează pe locul trei. Până în prezent, moldovenii au importat 472 de astfel de vehicule, din care 424 sunt înregistrate la Chişinău. În 2014, au fost înregistrate 15 unități, iar în 2013 – 11.

Potrivit promotor.ro, titlul „Maşina Anului 2014 în Europa” a fost câştigat de francezi după o pauză de 12 ani. Aceasta este Peugeot 308. Podiumul a fost completat de cele două maşini electrice din finală, BMW i3 şi Tesla Model S, la o diferenţă de puncte destul de mică.

Lista mașinilor de lux continuă cu „Bentley”, în RM fiind înregistrate 21 de exemplare, din care 19 în municipiul Chișinău. Anul acesta, nu a fost înmatriculată nicio mașină „Bentley”, însă anul trecut – trei. Topul este completat de „Maseratti” (7), „Rolls-Royce” (7) ; „Ferrarri” (3); „Maybach” (1). Toate au fost înregistrate în Chişinău. În total, în Republica Moldova sunt înmatriculate 507466 de autoturisme, din care 188376 în municipiul Chișinău.

Informaţia statistică oferită de ÎS Cris „Registru” privind autoturismele de lux înmatriculate în Republica Moldova: Bentley 21 total, din care 19 sunt înregistrate în Chişinău; BMW – 17291; din care – 8986 – în Chişinău; Ferrari – 3 (total), toate sunt înregistrate în Chişinău; Lexus – 1379 din care 1093 sunt înregistrate în Chişinău; Maseratti – 7, toate sunt înregistrate în Chişinău; Maybach – 1 în Chişinău; Porsche – 472 în RM, din care – 424 în Chişinău; Rolls-Royce – 7 exemplare în Chişinău.

Cu maşină de lux, însă fără bani de benzină

Potrivit economistului Ion Tornea, numărul mare de maşini de lux înregistrate în R. Moldova indică faptul că suntem o ţară săracă, cu un nivel redus de dezvoltare, deoarece fenomenul respectiv – mă refer la polarizarea excesivă a veniturilor populaţiei – este caracteristic ţărilor sărace.

Audi A3, desemnat „Maşina Anului 2014 în lume”

Aşa cum ne-am obişnuit, în cadrul Salonului Auto de la New York, a fost anunţată maşina cel mai bine văzută în decursul anului curent. La această ediţie World Car Of The Year, laurii i-au fost oferiţi lui Audi A3. Juriul, constituit din 69 de jurnalişti auto, provenind din 22 de ţări, a trebuit să aleagă dintr-o listă de 23 de modele, constituită, în afară de câştigătorul A3, din: BMW Seria 4, BMW i3, Cadillac CTS, Citroën C4 Picasso, Ford Mondeo, Infiniti Q50, Jeep Cherokee, Lexus IS, Mazda 3, Peugeot 308 şi Škoda Octavia.

„Acelaşi lucru se întâmplă în toate statele cu venituri mici. Există o polarizare foarte mare a veniturilor populaţiei cu o concentrare excesivă a veniturilor pe un număr redus de populaţie. Acelaşi lucru se întâmplă şi în alte state, de exemplu, în Rusia”, a menţionat Tornea.

În opinia sociologului Diana Cheianu-Andrei, maşinile de lux „sunt un indiciu al stării precare sufleteşti a populaţiei din R. Moldova; această realitate arată încercarea moldovenilor de a recompensa lipsa de cultură spirituală cu cea materială”. Potrivit acesteia, cetăţenii R. Moldova acordă atenţie mai mult la exterior (îmbrăcăminte, maşină, casă, gard, poartă) şi mai puţin la interior (sufletul omului, nivelul de educaţie, cultură). „Iar maşinile sunt o modalitate de a arăta că aparţii unei anumite pături sociale, unui anumit grup social. Majoritatea locuitorilor din RM migrează şi, dacă se întorc acasă cu ceva bani, îşi cumpără maşini scumpi, pentru care apoi nu au bani de benzină. Acest comportament denotă încercarea lor de a demonstra că aparţin unei anumite pături sociale”, a declarat sociologul.

În opinia sociologului Diana Cheianu-Andrei, maşinile de lux „sunt un indiciu al stării precare sufleteşti a populaţiei din R. Moldova; această realitate arată încercarea moldovenilor de a recompensa lipsa de cultură spirituală cu cea materială”. Potrivit acesteia, cetăţenii R. Moldova acordă atenţie mai mult la exterior (îmbrăcăminte, maşină, casă, gard, poartă) şi mai puţin la interior (sufletul omului, nivelul de educaţie, cultură). „Iar maşinile sunt o modalitate de a arăta că aparţii unei anumite pături sociale, unui anumit grup social. Majoritatea locuitorilor din RM migrează şi, dacă se întorc acasă cu ceva bani, îşi cumpără maşini scumpi, pentru care apoi nu au bani de benzină. Acest comportament denotă încercarea lor de a demonstra că aparţin unei anumite pături sociale”, a declarat sociologul.

The following two tabs change content below.