Un cuplu de la Chișinău a deschis în Italia o afacere legată de comercializarea cafelei

Basarabenii Constanța Marcu și Andrian Miherea, ambii în vârstă de 28 de ani, au făcut studii universitare în Italia. În afară de limba maternă, tinerii vorbesc fluent italiana, engleza și rusa. În martie 2017, au reușit să inaugureze magazinul „Capsule e Caffè” într-un cartier din orașul Torino, Italia. Vând cafea în capsule, boabe sau măcinată produsă de brandurile Lavazza, Vergnano, Illy, Nescafe, Nespresso, Borbone. Diversitatea cafelei îi ajută să fie pe placul majorității clienților.

Constanța Marcu s-a născut la Chișinău. A absolvit Liceul Teoretic „Dante Alighieri” din capitală în 2009. Așa cum o bună parte din absolvenții liceelor noastre vor să facă studii superioare peste hotare, Constanța și-a dorit la fel. A plecat în orașul Torino, Italia, în anul 2010 pentru a face studiile universitare. După ce a absolvit Facultatea de Turism la Università degli Studi di Torino, a decis împreună cu logodnicul ei, Andrian Miherea, să deschidă o afacere de familie care s-ar ocupa de comercializarea cafelei.

Despre logodnicul său, Andrian Miherea, Constanța ne-a mărturisit că are și el 28 de ani și, deși s-a născut la Chișinău, studiile gimnaziale, liceale și universitare le-a făcut în Italia, unde a emigrat cu părinții acum 17 ani.

„Este în Italia din anul 2001. Familia lui a emigrat încă în anul 2001. Şi-a făcut studiile în întregime la Torino, absolvind Liceul Clasic la Torino, apoi facultatea de economie. Ambii vorbim fluent italiana, engleza și rusa”, ne-a comunicat Constanța.

Cafeaua – pasiunea italienilor

Din spusele ei, ideea de a deschide o afacere a apărut odată cu primul job al lui Andrian în calitate de agent economic în sectorul alimentar al unei fabrici din Torino. Văzând pasiunea italienilor față de această băutură fierbinte, dar și cererea continuă pentru acest produs, au decis să deschidă un mic magazin unde să comercializeze cafea consumatorului final.

La început, voiau să facă o franciză (FRANCÍZĂ – drept acordat de o întreprindere cu renume unei alte întreprinderi prin care aceasta din urmă poate să exploateze drepturile de proprietate intelectuală sau industrială ale francizorului, în schimbul unei contribuții financiare, în scopul producerii sau livrării de bunuri sau al prestării de servicii) cu un lanț de magazine de cafea deja cunoscut pe piața din Torino, dar au renunțat din cauza condițiilor neavantajoase.

„După câteva luni de căutare a localului într-un cartier bun din Torino și după problemele întâlnite la închirierea acestuia, am reușit să perfectăm toate actele necesare pentru a închiria localul. Noi fiind prea tineri, comparativ cu vârsta medie a unui antreprenor italian, ne-a fost mai greu”, ne-a spus tânăra basarabeancă.

Ca să-și deschidă afacerea a fost nevoie și de cunoștințe în domeniu. De aceea Andrian Micherea a fost nevoit să facă un curs intens de management timp de trei luni pentru a putea deschide un magazin ce se ocupă de vânzarea produselor alimentare, cu susținerea unui examen final, scris și oral, la Camera Italiană de Comerț. Susţinerea examenului le-a asigurat posibilitatea de a deschide magazinul și de a presta servicii de comercializare a produselor alimentare.

În Italia poți deschide o afacere în cinci zile

Constanța ne-a mărturisit că, din punctul de vedere al birocrației, nu au întâlnit probleme mari. „Totul are loc destul de rapid și fără mari greutăți, trebuie doar să cunoști documentația de care ai nevoie. Am avut nevoie de circa cinci zile ca să avem toate actele în regulă pentru a putea deschide magazinul. Statul italian susține tinerii ce vor să-și deschidă o afacere proprie prin taxe de stat mai mici”, ne-a informat ea.

Magazinul „Capsule e Caffè” a fost deschis în martie 2017. Aici găsești atât cafea în capsule pentru mașinile de făcut Espresso, cât și cafea boabe sau măcinată. Este un magazin multi-brand: Lavazza, Vergnano, Illy, Nescafe, Nespresso, Borbone, ceea ce îi ajută să fie pe placul majorității clienților.

Despre italieni, Constanța susține că sunt un popor ce iubește comunicarea. Ea zice că întreține deseori conversații cu cei care le prestează diverse servicii; fie că e vorba de un măcelar, un brutar sau un barman.

„Le place să le ții minte prenumele, numele J și ce preferinţe au în materie de cafea, mă refer la cazul nostru. Comunicarea ar fi cheia spre inimile lor și totodată spre succesul nostru”, ne-a mai spus chișinăuianca.

Clienții lor sunt în cea mai mare parte italieni, dar sunt și conaționali de-ai noștri. Basarabenii le trec pragul destul de des.

„Italienii nu se arată invidioși de faptul că avem o afacere mică și suntem basarabeni. Ei ne susțin cu sfaturi și vorbe bune”. 

Planurile de viitor nu vizează Republica Moldova

„Extinderea afacerii noastre atât pe plan local, cât și pe plan internațional. Creșterea volumului de export. Crearea unui lanț de magazine „Capsule e Caffè”. Totodată, ne propunem să ne ocupăm mai mult de vânzările online”, ne mărturiseşte Constanţa planurile pentru viitor.

Tânărul cuplu nu discută despre întoarcerea în statul Republica Moldova. Au investit mult în afacere, în studiile lor, au pus şi mult suflet pentru că au posibilități de a se dezvolta acolo unde sunt acum.

„Am investit mulți bani și suflet aici și am vrea să ne bucuram de oportunitățile de a crește și a ne dezvolta atât în Italia, cât și în Europa”.

Magazinul nu este un bar. Tinerii vând cafea pentru uz casnic, pentru birouri.

The following two tabs change content below.
Victoria Popa

Victoria Popa

Victoria Popa

Ultimele articole de Victoria Popa (vezi toate)