Moldcell: La „Gustar” şi-au dat întâlnire Epoca Medievală cu cea Modernă

ETNO FESTIVAL // Moldcell a sărbătorit Ziua Independenţei la Orheiul Vechi, împreună cu locuitorii ţării, abonaţii şi prietenii săi.

A doua ediţie a festivalului internaţional de muzică etno „Gustar” a adunat, la Orheiul Vechi, între 27 şi 28 august, circa 10000 de vizitatori . Prima zi de festival, care a coincis cu aniversarea a 20-a de la proclamarea independenţei Republicii Moldova, a culminat cu un spectacol de lumini pe stâncă şi cu lansarea în aer a sute de felinare violet.

Vadim VASILIU

Oaspeţii au avut ocazia să guste din mâncărurile tradiţionale moldoveneşti, gătite în bucătăriile mobile instalate în zona festivalului, să savureze vinurile moldoveneşti, să participe la master class-uri meşteşugăreşti, să viziteze 14 obiective turistice din zonă, pe un traseu de 2 km special creat pentru festival.

Tehnologiile avansate la rezervaţia naturală „Orheiul Vechi”     

Moldcell a susţinut festivalul „Gustar” din acest an, deoarece acordă prioritate evenimentelor ce promovează patrimoniul şi obiceiurile naţionale. Totodată, operatorul a avut grijă ca toţi oaspeţii festivalului să fie liberi în comunicare şi să aibă acces la serviciile sale. Astfel, în zona festivalului a fost instalată o staţie mobilă care a asigurat conexiunea 3G.

Pe teritoriu a fost amplasată Zona Moldcell Internet 3G, unde publicul a avut posibilitatea de a-şi reîncărca telefoanele mobile, aparatele de fotografiat sau laptopurile (Charging Zone), a testa cele mai moderne smartphone-uri şi tablete (Testing Zone) şi a naviga pe internet (Browsing Zone). De asemenea, reprezentanţii Moldcell AERO au oferit cele mai atractive servicii şi telefoane la superpreţ.

Moldcell promovează patrimoniul naţional

„Timp de două zile, la „Gustar” şi-au dat întâlnire Epoca Medievală şi cea Contemporană prin intermediul tehnologiilor de comunicare avansate. Compania Moldcell a venit şi cu susţinere financiară, beneficii tehnologice ca oaspeţii să se simtă cât mai confortabil la festival. Deşi operează pe 20 de pieţe ale lumii în baza unei strategii globale, grupul internaţional de telecomunicaţii suedezo-finlandez TeliaSonera – acţionarul companiei Moldcell – pune preţ pe implementările locale, în conformitate cu valorile şi tradiţiile fiecărei ţări. Tocmai de aceea, Moldcell consideră absolut important să promoveze şi să sprijine evenimentele marcante din ţara noastră, menite să promoveze patrimoniul naţional, obiceiurile, cultura noastră”, a declarat Rodica Verbeniuc, şef secţie Comunicări Corporative, Moldcell, prezentă la inaugurarea festivalului.

Ritmuri balcanice, azere şi sud-americane

Cel mai atractiv obiectiv al festivalului a fost muzica etno. Oaspeţii au dansat pe ritmuri balcanice, azere şi sud-americane. Astfel, Bolivia a fost reprezentată de „Milho Khorhava”; Bulgaria – de Hristina Beleva şi Peter Milanov; Polonia – de „Tsigunz Fanfara Avantura”. Din partea Moldovei au evoluat formaţiile „Concertino”, „Enigma romilor”, „Transbalkanica”, „Alex Calancea Band”, Art Studio „Repede” şi „Trigon”.  Evenimentul a avut loc sub patronajul prim-ministrului Republicii Moldova Vlad Filat.

Un interes deosebit pentru vizitatorii festivalului au prezentat vestigiile din complexul arheologic „Orheiul Vechi”: Cetatea getică, Cetatea Medievală, Feredeul sau băile tătăreşti, Hanul, Mănăstirea rupestră, dar şi peşterile din împrejurimi. Fiecare oaspete a avut ocazia să-şi creeze propriul traseu pentru a explora istoria ţării noastre.

The following two tabs change content below.