Mihai Ciobanu, pelerinaj în Ţara Sfântă // GALERIE FOTO

Artistul a petrecut 10 zile în Israel, alături de prietenii săi

Zilele trecute, Mihai Ciobanu a revenit din Ţara Sfântă. Alături de bunii săi prieteni, Larisa şi Alexandru Sireţanu, artistul a fost în pelerinaj. În cele 10 zile petrecute în Israel, basarabenii au vizitat mai multe oraşe şi locurile sfinte. Iar cum soţii Ciobanu au aniversat de curând 37 de ani căsătorie, artistul i-a adus soţiei sale, violonista Valentina Ciobanu, un şirag de mărgele procurat din „Caprice”, celebra fabrică de diamante şi bijuterii din Tiberias.

De mai mulţi ani, Mihai Ciobanu avea o dorinţă: să facă un pelerinaj în Ţara Sfântă. Recent, domnia sa, alături prietenii săi de familie, soţii Sireţanu, şi-a îndeplinit visul. Revenit acasă, artistul ne-a împărtăşit impresiile de neuitat în urma călătoriei sale în Israel, numit şi „Ţara iubirii fără sfârşit”.

A fost la Casa Sfântului Petru

Mă apropii de o vârstă a totalizărilor. De vreo 10 ani visam să vizitez locurile sfinte, să păşesc acolo unde Isus Hristos s-a născut şi şi-a petrecut o mare parte din viaţă. Să mă scald în râul Iordan, apa căruia e făcătoare de minuni, să mă rog în mănăstiri, căci rugăciunile de acolo ajută şi întăresc lumea, o îndeamnă să fie mai bună, mai îngăduitoare şi iertătoare”, ne-a declarat Mihai Ciobanu.

Artistul a urcat pe Muntele Tabor, unde a vizitat biserica ridicată pe locul Schimbării la Faţă a lui Isus. A vizitat Casa Sfântului Petru, apoi orăşelul Tabgha, unde Hristos a înmulţit cinci pâini şi doi peşti încât să ajungă la câteva mii de oameni, dar a fost şi la „cetatea roz-roşiatică”, constituită din clădiri tăiate în stâncă, veche de peste 2000 de ani.

Sunt mai liniştit”

Am vizitat foarte multe oraşe şi locuri sfinte: Netania, Ierusalim, Betleem, Nazaret, Eilat, Petra, Tel Aviv, Jaffa, Marea Roşie şi Marea Moartă, unde ne-am şi scăldat.

La Betleem am fost în locul unde s-a născut Isus Hristos, la Nazaret am văzut unde a trăit, iar la Ierusalim am mers la mormânt şi acolo unde a fost răstignit. Am vizitat şi mănăstirea „Sf. Sava”, considerată a fi printre cele mai vechi din lume. Am urcat şi pe Muntele Sion, ne-am închinat la Biserica Adormirii Maicii Domnului şi la locul unde, acum mai bine de două milenii, a avut loc Cina cea de Taină. Am fost şi la mormântul Regelui David, dar şi la Zidul Plângerii. Apropo, după ce ne-am scăldat în râul Iordan am fost să mâncăm peştele lui Petru, cum i se spune acolo, care era foarte gustos. Am revenit cu impresii extraordinare! De parcă m-am teleportat în acea lume despre care citisem doar în cărţi şi pe care o văzusem doar la televizor. Sunt sentimente ce nu pot fi explicate – una e să auzi despre ele şi alta e să le vezi. Acum mă simt foarte bine, parcă mi s-a luminat drumul, gândurile. Din Ţara Sfântă revii cu totul alt om, cu mai multă credinţă. M-am rugat pentru pace, pentru copii, pentru familie, pentru toată lumea bună şi, nu în ultimul rând, pentru ţărişoara noastră.

Sufleteşte sunt mai liniştit. Cu siguranţă, mi-ar plăcea să mai merg încolo, însă mai am şi alte dorinţe pe care vreau să le văd realizate”, ne povesteşte Mihai Ciobanu.

În Tel Aviv, artistul s-a întâlnit cu Emil Croitoru, un muzician talentat stabilit cu traiul acolo.