La Ziua Naţională a Vinului ne cunoaştem legenda – Vinul Moldovei

IMG_5483Astăzi, 26 septembrie, a fost prezentată agenda Zilei Naţionale a Vinului 2014, care este sărbătorită în premieră sub brandul unic de ţară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. La eveniment au participat reprezentanţii organizatorilor şi partenerilor: Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Oficiul Naţional al Viei şi Vinului, Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri din Moldova, partenerul strategic al evenimentului, proiectul USAID CEED II şi partenerul general al Zilei Naţionale a Vinului – Moldova Agroindbank.

Vasile Bumacov, Ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare: „Ziua Naţională a Vinului are o pondere tot mai accentuată pe agenda socio-culturală a Republicii Moldova. Acest eveniment este unul important pentru fortificarea imaginii vinurilor moldoveneşti şi promovarea industriei vitivinicole, atât pe plan intern, cât şi pe cel extern.

Facem primii paşi în consolidarea brandului naţional vitivinicol, în jurul căruia şi-au unit eforturile toţi producătorii de vinuri. Este important să punem o temelie durabilă şi să construim împreună numele Vinul Moldovei, care va fi cunoscut la nivel internaţional.
Sunt sigur de calitatea vinurilor moldoveneşti, confirmată de palmaresul medaliilor cu care sunt apreciate la nivel internaţional. Vinul moldovenesc este o legendă, care reprezintă o adevărată comoară pentru noi. Acum trebuie să facem tot posibilul pentru ca aceasta să devină cunoscută în toată lumea, dar şi la noi acasă.”

Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV): „Pe 4 şi 5 octombrie vom învăţa să apreciem cu adevărat Vinul Moldovei şi să descoperim legendele care îl susţin. De aceea, ne propunem să oferim vizitatorilor o experienţă cultural-cognitivă bogată, pentru ca ei să poată afla totul despre tradiţiile vinificaţiei moldoveneşti, să savureze vinurile ca adevăraţi cunoscători, să recunoască vinurile de calitate ale celor mai buni producători din Moldova şi să se bucure de sărbătoarea noastră comună.”

„Vom promova această sărbătoare pe pieţele-ţintă ale Vinului Moldovei: Polonia, Republica Cehă, România, Slovacia, de aceea organizăm o vizită în Moldova a unui grup de 22 jurnalişti notorii din aceste ţări”, a declarat Diana Lazăr, vicedirectorul proiectului USAID CEED II, Partenerul Strategic al Zilei Naționale a Vinului. „În plus, Şcoala Vinului, aflată la a 4-a ediţie, va fi unul din principalele puncte de atracţie din PMAN. 12 seminare de cultură a vinului vor fi prezentate de experţi în domeniu, pentru peste 600 de consumatori interesaţi să afle mai multe despre Vinul Moldovei.”

Eugen Pîslaru, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri din Moldova: „Cele 45 de companii vitivinicole participante la eveniment, care produc vinuri de calitate, s-au reunit sub o identitate unică – „Vinul Moldovei”. Ziua Naţională a Vinului este deosebit de importantă pentru sectorul vitivinicol al Republicii Moldova, deoarece ne oferă posibilitatea de a face cunoscute produsele autohtone şi de a demonstra concetăţenilor noştri că putem produce vinuri bune, care merită să fie apreciate în ţară, dar şi peste hotare.”

BC „Moldova Agroindbank” SA, care susține în mod consecvent evenimentul, este și în acest an Partenerul General al Zilei Naţionale a Vinului.

Galina VASILIŢA, şef al Departamentului Marketing BC „Moldova Agroindbank” SA: „Participarea Moldova Agroindbank la organizarea sărbătorii „Ziua Naţională a Vinului” a devenit una tradiţională, fiind parte componentă a politicii MAIB de responsabilitate socială corporativă. Totodată, parteneriatul nostru cu agenţii economici din domeniul vitivinicol este mult mai vast, mai variat şi mai strâns decât în cadrul acestei sărbători. Conştientizând importanţa strategică a vinificaţiei pentru economia naţională, Moldova Agroindbank acordă atenţie sporită susţinerii agenţilor economici din acest sector la toate etapele de dezvoltare a afacerilor, inclusiv promovarea produselor autohtone atât pe piața națională, cât şi pe pieţele externe.”
Sergiu Botezatu, Manager Superior Proiecte USAID: „Susținem sectorul vitivinicol, ca fiind unul strategic pentru economia Moldovei, și ne bucurăm că putem susține proiectele menite să dezvolte și să consolideze sectorul vitivinicol. Acum vedem primele rezultate ale acestei consolidări: vinificatorii moldoveni acționează împreună, umăr la umăr, pentru a pune pe picioare un brand comun, „Vinul Moldovei”, garant al prosperării țării și al perpetuării tradițiilor.”

Descoperim legendele despre vinurile Moldovei

Evenimentul va fi deschis de un spectacol excepţional cu genericul „O Legendă Vie” în dimineaţa zilei de 4 octombrie, începând cu ora 11:00. Ritmurile tradiţionale ale legendelor muzicii populare, în frunte cu orchestra Folclor, vor da startul sărbătorii Ziua Naţională a Vinului, iar toţi cei prezenţi în Piaţa Marii Adunări Naţionale vor încinge o horă uriaşă.
Va urma ceremonia de decernare a distincţiilor speciale:

• Marele premiu „Pentru merite deosebite în domeniul vitivinicol”;

• Medalia „120 de ani de la naşterea lui Petru Ungureanu”, pentru cel mai iscusit oenolog din Moldova;

• Premiul pentru cea mai bună prezentare şi cea mai bună interacţiune la stand.

Prima zi a evenimentului va continua cu concertul de seară al interpreţilor autohtoni: Dara’s band, Alex Calancea Band, Cătălin Josan, Tania Cerga, Andrei Glavan, Natalia Barbu, Adrian Ursu, Pasha Parfeni, Olia Tira. Spectacolul va culmina cu un show de lumini şi recitalul îndrăgitei formaţii Zdob şi Zdub.

Programul zilei a doua va fi la fel de spectaculos. La ora 12:00 va putea fi urmărit în premieră duelul a 4 fanfare din diverse regiuni ale ţării. Seara vizitatorii vor fi delectaţi cu spectacolul-concert „Un vin bun cât ai la masă”, cu participarea artiştilor: Megapolis Band, Angry Band, Nelly Ciobanu, Aurel Chirtoacă, Alexandru Manciu, Karizma, Costi Burlacu și Corina Țepeș, Nicoleta Gavriliţă, In Quadro, Ana Barbu, Geta Burlacu şi Cristi Aldea-Teodorovici.

Pe parcursul ambelor zile, vor fi organizate activităţi distractive şi concursuri, printre care: rostogolirea butoaielor, dansul pe butoi, concursul de toasturi etc.

Puncte de informare pentru comoditatea vizitatorilor

În cadrul evenimentului vor fi puse la dispoziţie 4 puncte de informare, pentru comoditatea vizitatorilor. Aici vor fi amplasate panouri cu harta evenimentului şi vor fi distribuite pliante informative despre zonele Zilei Internaţionale a Vinului. Tot aici vor fi puse în vânzare pahare de sticlă sau de plastic, cu brandul Wine of Moldova, care vor oferi deţinătorilor dreptul de acces la degustările vinăriilor prezente în PMAN. De la punctele de informare vizitatorii vor putea procura la preţuri simbolice bilete pentru excursii la vinării, cu plecarea în turul ales chiar din PMAN. Harta interactivă a evenimentului va fi disponibilă în format electronic, pe site-ul www.wineday.wineofmoldova.com.

Orăşelul vinului – 4 zone pentru fiecare

Zona educaţională

Pe parcursul a două zile vizitatorii festivalului vor învăţa să savureze legendele vinului în Zona educaţională. Aceasta include expoziţii tematice, standuri interactive şi Şcoala Vinului.

Şcoala Vinului presupune un concept inovativ, destinat celor care îşi doresc să cunoască totul despre vin. În cadrul celor 12 seminare prezentate de experţi, participanţii vor degusta mai multe tipuri de vin şi vor deprinde arta de a aprecia, a consuma şi a servi vinurile de calitate.

În plus, în Şcoala Vinului va funcţiona şi un colţişor senzorial, unde vizitatorii se vor familiariza cu 54 de arome superbe: prune uscate, condimente, şofran, etc. Odată savurate, ele vor deveni parte a memoriei şi vor fi de ajutor în recunoaşterea vinurilor fine. De asemenea, vor fi prezentate şi aromele defecte, care nu trebuie să fie prezente în vinurile de calitate. Cei interesaţi pot procura bilete pe iticket.md şi fest.md, din data de 23 septembrie până pe 3 octombrie. În zilele de 4 şi 5 octombrie biletele vor putea fi cumpărate direct de la corturile în care vor avea loc masterclass-urile, la preţul simbolic de 50 lei. Iar studenţii, la prezentarea carnetului de student, vor beneficia de o reducere de 50%.

Zona meşteşugarilor

În Zona meşteşugurilor vor fi expuse lucrări cu motive inspirate din struguri, vin, vie, tradiţii, realizate manual de către meşterii populari: Lidia Mane (împletire coşuri), Ion Prividiuc (olar), Dan Severin (dogar), Gheorghe Bejenaru (olar), Alexandru Scaterman (pictor), Sandu Bejenaru (olar), Nicolae Scaterman (olar).

Artizanii din diferite regiuni ale Moldovei vor oferi vizitatorilor masterclassuri de meşteşuguri tematice. Astfel fiecare doritor va putea încerca să facă un butoi, un ulcior pentru vin sau să împletească un coş din nuiele pentru struguri.

Zona creatorilor

Amatorii de artă sunt aşteptaţi în zona de creaţie. Timp de 2 zile pictorii Anastasia Trifan, Dorina Scorocija, Inessa Dermenji şi Robert Andersen vor picta 4 sticle gigantice de vin, prezentând 4 viziuni artistice distincte asupra tradiţiilor moldoveneşti de vinificaţie.

Zona gustului

În prima zi a evenimentului vizitatorii vor gusta din bucatele gătite cu mult drag în cadrul atelierului gastronomic de către Ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Vasile Bumacov şi Ion Păduraru, Secretar General al Aparatului Preşedintelui RM. Iar pe toată durata evenimentului, în Zona gustului vizitatorii vor cunoaşte şi vor descoperi Vinul Moldovei, la standurile celor 45 de vinării prezente la eveniment.

Ziua Naţională a Vinului în cifre

• Pahare cu logo-ul „Wine of Moldova” puse în vânzare: 40.000 (plastic), 500 (sticlă)

• Presa internaţională: 22 jurnalişti acreditaţi din România, Polonia, Cehia, Slovacia, Suedia, Ungaria, Germania, Italia. Dupăfestival: 8 jurnalişti din China.

• Vinării prezente la eveniment: 45

• Zone ale evenimentului în PMAN: 4 (Zona gustului, Zona meşteşugarilor, Zona creatorilor, Zona educaţională)

• Seminare la Şcoala Vinului: 12

• Persoane aşteptate la seminarele Şcolii Vinului: 600

• Vizitatori aşteptaţi la Ziua Naţională a Vinului 2014: aproximativ 50.000

În cadrul conferinţei a fost prezentat şi spotul video de promovare a evenimentului. Campania de promovare a Zilei Naţionale a Vinului îşi axează identitatea vizuală şi sloganul pe brandul naţional „Vinul Moldovei. O legendă vie”, care este susţinut de mesajul „Cunoaşte-ţi legenda!” Iar picătura de vin şi imaginile pictate în vin au servit drept laitmotive pentru transmiterea vizuală a mesajului.

În acest an Ziua Naţională a Vinului este organizată de Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Oficiul Naţional al Viei şi Vinului, Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vin.

Partener strategic: Proiectul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) pentru Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II ( CEED II ).

Partener general: Moldova Agroindbank.

Parteneri media generali: Moldova 1 şi Radio Moldova.

The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău