„Kolea, davai, davai!”

Următoarea probă pe care trebuie să o treacă agenţii rutieri este verificarea capacităţilor profesionale

Astăzi este ultima zi când agenţii de circulaţie îşi pot etala abilitatea. Şi-au lăsat uniformele, s-au descălţat de pantofii lustruiţi şi au pus pe ei haine sport. În perioada 24-28 septembrie curent, angajaţii Poliţiei Rutiere din întreaga ţară au susţinut un test ce va demonstra nivelul lor de pregătire fizică.

 

Svetlana Panţa

 

Ce va fi dacă nu vor trece atestarea? „Nu ştiu. Cred că ne vor găsi alte funcţii”, presupune, indispus, un agent de circulaţie din Chişinău. Cât priveşte organizarea în sine a acestei testări, părerile s-au împărţit. Unii poliţişti spun că este binevenită, alţii că e nemotivată. „De fiecare dată când se schimbă şeful Poliţiei Rutiere, se fac aceste atestări şi de fiecare dată se reduce efectivul”, menţionează supărat un poliţist. Sunt însă şi agenţi de circulaţie care consideră că aceste probe nu sunt altceva decât… citez, „Pakazuha”, adică acţiuni formale, de ochii lumii.

 

Pentru fiecare probă:  fuga la viteză, tracţiuni la bară, flotări şi lupta corp la corp poliţiştii au fost notaţi la fel ca la şcoală: cu note de la 1 până la 10. „Puteam face şi mai multe flotări, dar cred că sunt suficiente şi 30. Am primit nota nouă”, spune mulţumit Ştefan Manole, şeful Poliţiei Rutiere din raionul Dubăsari, care are în spate mai bine de 20 de ani de activitate. Dumitru Berdilă, şeful Poliţiei Rutiere din Cahul, tare şi-ar dori să ia parte la testările fizice, fiind sigur că ar trece cu brio toate probele, dar… „Am certificat medical. Nu mi s-a permis”.

 

Pentru aprecierea rezultatelor a fost creată o comisie din 11 persoane din diferite instituţii, inclusiv Centrul Naţional Anticorupţie, mediul academic şi Consiliul Naţional de Participare.

 

„Nu ştiu cine sunt membrii comisiei, şi nici nu doresc să ştiu. Nu aş vrea să fiu acuzat că i-am influenţat”, a declarat pentru JURNAL, Serghei Diaconu, noul şef al Direcţiei Poliţie Rutieră din cadrul MAI. La rândul său, subalternii lui Diaconu din diferite regiuni ale R. Moldova spun că dacă efectivul de agenţi rutieri ar fi mai mare de 10-15 poliţişti pentru un raion întreg, aşa cum este în prezent, ar avea timp şi pentru frecventarea sălii de sport, prin urmare şi rezultatele testării fizice ar fi mult mai bune.

 

Ultima sută de metri

 

Astăzi, poliţiştilor nu le rămâne decât să se susţină reciproc. „Kolea, davai, davai!”, strigă de pe scaunele de suporteri un agent de circulaţie, în timp ce colegul său fuge la viteză distanţa de 100 de metri. „Sperăm să nu fie ultima sută de metri din cariera noastră de agenţi rutieri”, spune resemnat un alt poliţist care îşi aşteaptă rândul.

 

Testările angajaţilor direcţiei Poliţie Rutieră nu se limitează la probele fizice. În perioada 1-12 octombrie, se va desfăşura evaluarea capacităţilor şi aptitudinilor profesionale ale poliţiştilor care va avea loc în formă scrisă şi orală. Agenţii de circulaţie spun că de pe acum au început să-şi împrospăteze cunoştinţele şi speră că vor trece cu uşurinţă şi aceste probe şi se vor alege cu note mari.

The following two tabs change content below.