Gândirea pozitivă este cheia către buna dispoziţie

Până nu de mult, oamenii de ştiinţă susţineau că fericirea e determinată genetic de starea de sănătate sau de orice alţi factori asupra cărora noi nu avem niciun control. Cele mai recente studii arată însă că, de fapt, noi înşine putem prelua controlul propriei dispoziţii, fiind capabili să o transformăm într-una de zile mari.

Iar acum, întrebarea de un milion de euro: cum putem fi fericiţi fără să avem un motiv real? Răspunsul ni-l oferă „Journal of Clinical Psychology”, care a publicat un raport al psihologilor americani. Aceştia au descoperit că gândirea pozitivă este cheia către buna dispoziţie şi, mai departe, către o sănătate de fier. Iată cinci lucruri despre care ei susţin că ne pot spori starea de fericire:

1. Fii recunoscător tuturor celor care ţi-au dat o mână de ajutor la un moment dat. Gândeşte-te la persoanele care ţi-au făcut un bine, care te-au sprijinit într-o acţiune, care te-au susţinut şi scrie-le un mail, trimite-le un mesaj de mulţumire. Ai să te simţi mult mai bine, mai mulţumit, mai împlinit şi mai fericit câteva săptămâni după ce ai scris cele câteva rânduri de recunoştinţă. Mai mult, studiile au demonstrat că metoda funcţionează chiar dacă nu trimiţi mesajele cu pricina. Este suficient doar să le scrii. Vei fi uşurat.

2. Fii optimist sau cel puţin încearcă să vezi partea plină a paharului. Eşti pesimist din naştere? Iată un exerciţiu simplu care te va aduce mai aproape de grupul optimiştilor: lasă-ţi imaginaţia să zburde. Imaginează-ţi că, în câţiva ani, vei avea o viaţă perfectă, vei reuşi să-ţi rezolvi problemele, îţi vei găsi sufletul pereche. Visează, ai voie. Ba chiar e recomandat!

3. Gestionează toate întâmplările fericite din viaţa ta. Pune mâna pe un carneţel şi notează la sfârşitul fiecărei săptămâni ce lucruri bune ţi s-au întâmplat în ultimele zile. În felul acesta, te vei concentra asupra lor, vei scăpa din vedere întâmplările nefericite. Vei avea o stare de beatitudine.

4. Concentrează-te asupra calităţilor pe care le ai. Nu eşti foarte ordonat? Nu contează, poate te pricepi de minune să spui bancuri. Spune-le bancuri prietenilor tăi şi râdeţi împreună. Sau poate ai un simţ artistic foarte dezvoltat.

5. Fă acte de caritate. Sentimentul că ai făcut un bine cuiva aflat în dificultate te poate mişca până la lacrimi. De fericire, bineînţeles.