Fluxul de publicitate în mass-media, tot mai mic

Fluxul de publicitate în presa scrisă a scăzut la jumătate în primul trimestru al anului curent, faţă de tendinţele înregistrate în 2008. Anul trecut, volumul de publicitate s-a diminuat cu 30 la sută faţă de 2008, iar în acest an deja se atestă o scădere cu 20 la sută.

„Pe lângă situaţia precară în care s-au pomenit, instituţiile mass-media sunt obligate de la 1 ianuarie să achite taxa locală de 5 la sută pentru amplasarea publicităţii. Menţinerea acestei taxe va duce la faliment unele ziare locale”, a atenţionat directorul Asociaţiei Presei Independente, Petru Macovei.

Ieri, Asociaţia Presei Independente şi Centrul pentru Jurnalism Independent urmau să organizeze un protest faţă de instituirea acestei taxe. Protestul a fost amânat deoarece autorităţile au promis să modifice legislaţia în timpul apropiat. Un grup de deputaţi au înaintat la Biroul Permanent al Parlamentului, cu titlu de iniţiativă legislativă, un proiect de lege cu privire la modificarea în acest sens a Codului Fiscal. (jurnal.md)