F1 2010 debutează în acest weekend cu Schumacher pe pistă

F1 2010 începe în acest weekend în Bahrain. Marea cursă se anunţă mai spectaculoasă ca niciodată. Diferenţele de vârstă, „cifrele” lui Schumi şi jocurile de culise vorbesc de la sine.

Ce mai are de demonstrat septuplul campion mondial Michael Schumacher? Va putea germanul să se impună la cei 41 de ani ai săi în faţa adversarilor mai tineri cu aproximativ 20 de ani? Întoarcerea pe pistă a „săgeţilor argintii” (Mercedes), după mai bine de 50 de ani, va fi recompensată cu un titlu? Un val de întrebări îşi caută răspunsul înaintea acestui debut de campionat. Evident, kaizerul se află în centrul atenţiei. Dar în economia noului sezon există deja şi vor exista multe alte elemente şi rivalităţi care vor face „sarea şi piperul” marelui circ.

Schimbările de regulament – cea mai importantă se referă la interzicerea realimentării în timpul cursei – vor pune la grea încercare constructorii şi piloţii. Iar în ceea ce priveşte rivalităţile „fratricide”, acestea vor fi la cote maxime la Ferrari şi McLaren. Nu trebuie uitat faptul că, după şase ani, recordul pentru cel mai rapid tur în Bahrain („Fastest-lap – SCH – 1:30.252”) aparţine încă lui Shumi.

Modificări de regulament F1/2010

– Nu se mai permit realimentările cu carburant. Rezervoarele au fost mărite de la 80, la 250 de litri, monoposturile oprind la boxe doar pentru schimbul de pneuri;

– Sistemul de punctare a fost schimbat, semănând cu cel din MotoGP. Câştigătorul ia 25 de puncte în loc de 10, iar primii zece clasaţi primesc puncte (până acum primeau primii 8);

– KERS, sistemul de recuperare a energiei la frânare, introdus cu surle şi trâmbiţe sezonul trecut, nu se mai foloseşte;

– Pneurile faţă sunt mai înguste decât anul trecut. Iar numărul de seturi de gume folosite de fiecare echipă într-o cursă a fost redus de la 14 la 11. Capacele aerodinamice pentru jante nu mai sunt permise;

– Testele de-a lungul sezonului rămân interzise. Dar o nouă regulă permite echipelor să încerce un pilot înlocuitor, dacă acesta nu a mai concurat în ultimii doi ani;

– Numărul locurilor pe grila de start a crescut de la 10 echipe şi 20 de maşini la 13 echipe şi 26 de maşini. Din cauza crizei însă, au rămas în cursă 12 echipe şi 24 de maşini;

– Numărul curselor a crescut de la 17 la 19 prin includerea MP Coreea şi MP Canada;

– Cum în total sunt 24 de maşini pe pistă, după prima sesiune de calificări vor fi eliminate primele opt, cele mai leneşe (în loc de 5 în 2009), iar după a doua următoarele opt;

– Din rândul comisarilor de cursă fac parte şi foşti piloţi de F1.