Eurovisionul se încinge

CONCURS //   Compania „Teleradio Moldova” va aloca 15000–20000 de euro pentru organizarea etapei naţionale

Finala naţională a Eurovisionului este pe ultima sută de metri. Cei 25 de finalişti au mari dureri de cap – repetiţii, pregătirea costumelor, decoraţiilor, instrumentelor muzicale etc. Emoţiile nu au loc aici, contează doar competiţia care va fi foarte dură. Din acest considerent, unii finalişti au scos din buzunare mii de euro pentru a-şi lansa videoclipuri, sperând că astfel vor impresiona publicul, pe când alţii nu au cheltuit niciun ban pentru acest concurs. Sâmbătă, 26 februarie, la ora 19.45, va  începe finala naţională a Eurovisionului care va fi transmisă de postul de televiziune publică „Moldova 1” şi „Moldova Internaţional”.


Majoritatea dintre cei 25 de finalişti spun că participă la acest concurs, nu pentru a câştiga biletul norocos pentru Eurovision, dar pentru a se promova. Unii interpreţi participă la acest concurs de ani buni şi, de fiecare dată, acumulează un punctaj minim. Acest fapt însă nu-i descurajează, dimpotrivă, ei consideră că astfel sunt văzuţi de o ţară întreagă şi, cu fiecare participare, sunt memorizaţi de public.

Aceşti concurenţi nu investesc în piese, vestimentaţie sau promovare, deoarece sunt conştienţi că nu au şanse de a câştiga concursul. Despre videoclipuri, nici vorbă, deoarece acestea sunt foarte costisitoare, mai ales pentru cei care sunt studenţi, elevi ce nu au o sursă de venit stabilă.

Dacă unii nu au bani, alţii nu au timp să socoată cât au investit până acum.

Karizma nu a socotit banii pe care i-a cheltuit

Interpreta care va cânta în finala naţională sub numărul 18 şi-a prezentat luni, 21 februarie, videoclipul „When Life is Grey”, un clip foarte colorat şi bine pus la punct, cu toate efectele posibile. Karizma spune că, la acest clip, s-a muncit două zile şi două nopţi, dar s-a meritat. A purtat mai multe costume colorate, confecţionate de Ana Ortihova.

Interpreta spune că a filmat clipul până la finala naţională, deoarece astfel piesa va fi promovată mai bine. Despre suma care a investit-o până acum, interpreta ne spune că nu a stat să socoată banii cheltuiţi, dar asta nu contează, o face din suflet. „Nu contează banii, fac acest lucru din tot sufletul, suma se ridică la câteva mii de euro, dar încă nu am stat să socot, pot spune doar că acest clip a costat mai puţin decât cele filmate în străinătate.” Amintim că interpreta a scos din buzunar pentru piesă o mie de euro.

Bugetul lui Pasha Parfeni este de câteva mii de euro

Vlad Costandoi, producătorul lui Pasha Parfeni, ne-a declarat că a investit până acum câteva mii de euro. Banii au fost cheltuiţi pentru piesă, videoclip, vestimentaţie şi pregătirile pentru show.

Artiştii vor purta costume naţionale.

Cât despre show, Pasha nu a dorit să dezvăluie nimic, ne-a lăsat să înţelegem că va fi ceva obişnuit, se bazează mai mult pe voce şi instrumentele muzicale. Despre clip, producătorul Vlad Costandoi a declarat: „Noi am dorit să filmăm clipul după finala naţională a Eurovisionului, însă când am aflat că vor participa Natalia Barbu şi „Zdob şi Zdub”, ne-am gândit să-l filmăm şi să-l prezentăm acum pentru o promovare mai bună”. Pasha Parfeni va intra în concurs sub numărul 6.

Doiniţa Gherman ne pregăteşte un show exploziv

Interpreta va evolua în concurs sub numărul 7. Va avea în scenă dansatori şi ne promite că vom avea parte de un show exploziv. Producătorul interpretei, Cătălin Bodiu, care este alături de ea de zece ani, ne spune că aceasta pregăteşte intens show-ul şi a filmat câteva scene din videoclip. „Am filmat câteva secvenţe din videoclip în mai multe locaţii, chiar şi într-o unitate militară, Doniţa a cântat pe un tanc, a fost vesel, pot spune că aceste secvenţe ne-au costat vreo 500 de euro”, spune Cătălin Bodiu. Cătălin este şi producătorul, şi persoana care are  grijă de vestimentaţia interpretei.

„Zdob şi Zdub” au venituri, îşi permit să cheltuie

Trupa „Zdob şi Zdub” participă la acest concurs pentru a-şi promova mai bine piesa care face parte viitorul album ce va fi lansat în această primăvară. Băieţii pun accentul pe evoluţia live:„Prezentările live sunt practicate în ţările occidentale, noi cântăm live şi publicul apreciază acest lucru”. Trupa nu a dorit să dezvăluie câţi bani a investit până acum, dar a precizat că nu şi-a sistat concertele şi îşi poate acoperi cheltuielile.

Zdubii au ales să-şi promoveze piesa în diferite emisiuni din ţările vecine, precum Rusia şi România, lucru ce le reuşeşte de minune. EI vor cânta în finala naţională sub numărul 24.

„Am plătit doar o sută de euro”

Vadim Luchin & Tamaz Djgarcava, numărul 19, spun că nu au cheltuit mulţi bani pentru acest concurs. „Am plătit o sută de euro pentru înregistrarea unei piese, după aceea, mi-am făcut studioul propriu”, spune Vadim Luchin. Cei doi au costume pentru show, le-au obţinut prin intermediul prietenilor şi au plătit foarte puţin. Băieţii au realizat un videoclip care, de asemenea, a fost filmat de prietenii lor. Vadim Luchin este de părerea că, în finală, au ajuns cei care merită şi nu are concurenţi. „Ai concurenţi doar la un meci de fotbal.”

Nu contează banii, vor să-l găsească pe tatăl solistei

„Millenium” participă de câţiva ani la acest concurs, însă fără succes. Acest lucru nu-i descurajează pe membrii trupei, deoarece, spun ei, sunt cunoscuţi în lumea întreagă. Piesa „In memoriam”, care va intra în concurs sub numărul 16, este un mesaj pentru tatăl solistei Olga Gorcinschi care a dispărut acum 13 ani. Ea speră şi crede că acolo unde este va auzi această piesă şi poate se va întoarce.

„Millenium” se indignează de faptul cum a fost organizat concursul: „Am fost ciopârţiţi de la bun început, ba ni s-a stins lumina, ba altceva s-a întâmplat”, spune Vlad Gorgos, conducătorul trupei. Acesta a mai declarat că toate serviciile de care beneficiază „Millenium” sunt plătite. Gorgos însă nu a dorit să dea cifre.

Ca şi anul trecut, Compania „Teleradio Moldova” va aloca 15000–20000 de euro pentru organizarea etapei naţionale a Eurovisionului. Acest lucru a fost confirmat de directorul departamentului Publicitate şi Marketing, Vitalie Cojocaru. Partenerul general al proiectului, Compania Orange Moldova, şi în acest an va aloca o sumă pentru concurs, sumă care, deocamdată, nu este cunoscută. „Anul trecut, compania Orange ne-a dat 40.000 de euro, noi am scos din buzunarele noastre încă 10.000 euro, am dat tot ce am avut”, ne spune Serghei Orlov, producătorul Oliei Tira şi al trupei „Sun Stroke Project”.

 

Carolina CHIRILESCU