Eugen Boico: „Trebuie să înveţi să fii fericit”

FII PRIMUL! // „Fiecare îşi conduce afacerea lui şi respectăm reciproc asta, pentru că stilurile de conducere a unui bărbat şi a unei femei sunt total diferite”

Are o carieră de invidiat la cei 33 de ani ai săi. De la funcţia de asistent responsabil de vitrinele magazinelor în cadrul unei companii de telefonie mobilă a ajuns să fie patronul unei agenţii de publicitate, clasată drept una din cele mai bune din Moldova, având-o în calitate de concurent pe soţia sa, care patronează acelaşi tip de afacere. Este vorba despre Eugen Boico, un caracter perseverent, care pe lângă afacerea sa prosperă are şi o familie frumoasă împreună cu Diana Boico. Sunt părinţii a două fetiţe minunate, Alexandra şi Emilia. Consideră că în viaţă trebuie făcute două lucruri – „să înveţi să fii fericit şi să te strădui ca ocupaţia care îţi place cel mai mult să devină una profitabilă”.

S-a născut la Ialoveni, dar toată viaţa şi-a petrecut-o la Chişinău. A absolvit Academia de Studii Economice din Moldova, Facultatea de Turism şi Servicii Hoteliere. Crede că „era atunci singura facultate, la care puteai să intri în baza unui concurs şi unde puteai să înveţi limba engleză, ceea ce pentru mine a fost foarte important”.

„În R. Moldova nu există o pregătire profesionistă în domeniul publicităţii”

Şi-a început cariera în domeniul publicităţii la 21 de ani, când a fost angajat la o companie de telefonie mobilă în calitate de asistent, responsabil de vitrinele magazinelor acesteia. „De fapt, tot ce am eu acum se datorează activităţii mele în această companie. În timp ce lucram, din iniţiativă proprie şi din banii câştigaţi şi adunaţi, am făcut trei ani de studii postuniversitare contra plată, în domeniul publicităţii în capitala Rusiei”, mă informează Eugen Boico. A făcut aceste studii pentru că în multe situaţii înţelegea că nu e destul de pregătit în domeniu, mai ales că avea o colaborare intensă cu agenţii de publicitate din România”.

Tânărul om de afaceri este de părerea că piaţa de publicitate din România era şi este cu cinci, şase ani înainte faţă de piaţa de publicitate a Moldovei la capitolul strategii şi marketing.

Spune cu părere de rău că şi acum, fiind proprietarul unei companii de publicitate, poate să afirme că o pregătire profesionistă în domeniul publicităţii în Moldova nu există. „Rişti mult să-i dai o funcţie mai mult sau mai puţin importantă unui proaspăt absolvent, indiferent de sex”, conchide Eugen.

Autoinstruirea şi perseverenţa sunt succesul său

Zice convins că nici studiile de la Moscova nu l-au ajutat prea mult în cariera sa. „Aflându-mă acolo, am citit multă literatură specială modernă procurată de pe un site american, solicitată personal, care de altfel poate fi comandată şi de la noi. Cea mai utilă este experienţa acumulată la o companie mare sau într-o afacere proprie. Numai prin perseverenţă am ajuns acum să am o afacere în care lucrez „din plăcere””, apreciază Eugen.

După mai mulţi ani de muncă şi de autoinstruire în cadrul unor companii de telefonie mobilă, a activat în calitate de director pe publicitate, apoi în poziţia de director de marketing. „Peste o perioadă, am hotărât să mă reprofilez în domeniul brandului şi asta de fapt a devenit specialitatea mea şi ceea ce fac acum în cadrul agenţiei pe care o conduc”, se prezintă expertul în publicitate.

„Noi ne-am afirmat ca o agenţie de publicitate locală, devenind absolut independenţi, profitabili, relevanţi, viabili în pofida crizei economice. După care am fost invitaţi de către un grup internaţional de publicitate”, îmi spune Eugen Boico.

Potrivit spuselor sale, iniţial, agenţia a fost afacerea soţiei sale, pe care a preluat-o şi a restructurat-o. Azi, printre clienţi sunt companii de telefonie mobilă, bănci, firme producătoare de materiale de construcţie şi alte domenii, pentru „care facem tot ce înseamnă creaţie şi strategie. De obicei, lucrul pe care-l facem este foarte interesant, pentru că tindem să cunoaştem în profunzime activitatea clientului și să creștem pe termen lung echipa din agenție împreună cu echipa clientului. Doar astfel lucrurile decurg eficient. Există şi clienţi cu care colaborăm pe perioade mai scurte, de o lună, două”, conchide Eugen.

Promotori ai muzicii electronice din Moldova

În afară de promovarea unui produs al unei firme sau companii, agenţia lui Eugen Boico se ocupă şi de organizarea evenimentelor de muzică electronică din Moldova, la care participă mii de tineri. „Nu cred că aş exagera dacă aş spune că avem un aport important în dezvoltarea muzicii electronice din Moldova. În plus, avem un studio de înregistrări, prin care promovăm artişti moldoveni. Deja avem o reţea de cunoştinţe bune în domeniul muzicii electronice în lume, cu DJ internaţionali. Atunci când vedem tineri talentaţi din Moldova cu muzică interesantă, îi contactăm. Asta le permite moldovenilor să apară în show-urile radio ale unor DJ internaţionali precum Armin van Buuren şi alții”, îmi mărturiseşte Eugen.

„Noaptea albă”

Ultimul eveniment de acest fel s-a numit „Noaptea albă”, la care s-a propus ca tinerii să vină îmbrăcaţi în alb. Mi-a spus că nu au impus-o ca o condiţie obligatorie, dar ca o propunere. „Am fost miraţi că 80 la sută dintre participanţi erau îmbrăcaţi în alb, iar evenimentul a avut efect”.

Activează în două domenii – unul foarte serios, cu o responsabilitate enormă în domeniul publicităţii, comunicare, branding şi strategii. „Uneori o greşeală te poate costa şi afacerea propriu-zisă. În cazul în care nu-ţi distribui corect strategia şi banii de promovare, nu vor exista vânzări. Al doilea domeniu, care este un hobby, dar care a devenit o afacere – organizarea evenimentelor, care din an în an sunt tot mai solicitate”, îmi spune Eugen Boico.

Soţi concurenţi

Concurentul său numărul unu este soţia sa, Diana Boico, care activează în acelaşi domeniu, deşi a făcut Facultatea de Psihiatrie la Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţeanu” din Moldova. Pe lângă asta a mai făcut studii în domeniul de comunicare. Conduce şi ea o agenţie.

Emoţionat, povesteşte despre nevasta sa: „Mă mândresc cu faptul că prin muncă asiduă ea a reuşit să-şi construiască afacerea. Suntem concurenţi de jure, dar de facto bineînţeles nu suntem, pentru că piaţa de publicitate a Moldovei nu are atâtea agenţii ca noi să intrăm în coliziune pentru un client sau altul. Există suficienţi clienţi”, afirma expertul în domeniul publicităţii.

Despre fericire

Se cunosc de un deceniu cu soţia sa, Diana, dar de şapte ani formează o familie alături de cele două fiice – Alexandra, de şase ani, şi Emilia, de cinci luni.

Se consideră un om fericit şi chiar o spune: „Sunt destul de fericit. Mulţi din colegii mei prosperi nu au sentimentul acesta de fericire ori s-au dezvăţat pur şi simplu să fie fericiţi. Dar este o fericire să ai copii şi să-i vezi cum cresc! Trebuie să înveţi să fii fericit”, spune cu o sinceritate dezarmantă.

Ajunşi la „vârsta lui Hristos”, soţii Boico au multe interese comune. „Discutăm uneori la masa de seară probleme ce pot fi discutate doar cu cineva apropriat, cu scopul de a găsi cea mai bună soluţie. În rest, fiecare îşi conduce afacerea sa şi respectăm reciproc asta, pentru că stilul de conducere al unui bărbat şi cel al unei femei sunt total diferite. Ambii am reuşit să facem ceva”, motivează Eugen Boico.

„Mă bucur că pot să-mi întreţin familia şi asta este o reuşită. Nu pot să zic că am ajuns foarte departe, pentru că compania mea nu este printre primele zece din Moldova după cifra de afaceri, dar se află printre primele cinci în domeniul publicităţii”.

Consideră că în viaţă trebuie făcute două lucruri: să înveţi să fii fericit şi să te străduieşti ca ocupaţia care îţi place cel mai mult să devină una profitabilă. Ca orice familie, au grijă de fetiţele lor, pentru că una cere multă comunicare, fiind foarte curioasă din fire, iar mezina Emilia are nevoie de atenţie şi grijă permanentă. Ca orice familie, în timpul liber merg în vizită la bunicii soţiei, la Bălţi, şi la părinţii săi, la Ialoveni.

Victoria POPA

The following two tabs change content below.