Demisii în „Registru” la cererea populaţiei

MTIC a dat startul procesului de reformare a sectorului evidenţei transportului şi calificării conducătorilor auto. Iniţierea demiterii conducerii Direcţiei înregistrare a transportului şi calificare a conducătorilor auto şi desemnarea printr-un concurs public a noii conduceri încheie etapa stagnării acestui domeniu şi un început al dezvoltării lui.

După o analiză a activităţii Direcţiei înregistrare a transportului şi calificare a conducătorilor auto, Consiliul de administraţie al Centrului Resurselor Informaţionale de Stat „REGISTRU”, în şedinţa de vineri, 5 martie, a recomandat Directorului General al Centrului să demită conducerea Direcţii din cauza activităţii nesatisfăcătoare şi a numeroaselor petiţii şi plângeri din partea cetăţenilor.

„Nu aş vrea să mă pronunţ că ar fi din cauza incompetenţei, dar suntem martori că în ultimii zece ani în această direcţie nu prea s-au schimbat lucrurile, chiar dacă şi societatea civilă şi noi ca instituţie publică am semnalizat neregulile şi calitatea proastă a deservirii populaţiei”, a declarat Alexandru Oleinic, ministrul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicării.

Intervenţia Consiliului de Administraţie a survenit în efortul de a impulsiona conducerea Întreprinderii să implementeze măsurile de redresare necesare în această Direcţie şi marchează finalizarea fazei de evaluare şi constatare a faptelor din domeniu. Imediat ce va fi finalizată procedura de demitere, va fi anunţat, deja în această săptămână, un concurs public pentru ocuparea funcţiilor de conducere din această direcţie, în primul rând, al şefului Direcţiei.

„Noua conducere a Direcţiei va trebui să introducă modificările planificate în procedurile de evidenţă a transportului, făcându-le mai simple, mai transparente şi mai eficiente. De exemplu, suntem în proces de finalizare a proiectului de eliberare a paşapoartelor tehnice la intrarea automobilului în ţară. Aceasta, pe de o parte, va simplifica procedura de documentare, dar şi va asigura un grad mai înalt de securitate a procesului de documentare”, a menţionat Alexandru Oleinic.

Ministrul a afirmat că absolut toate serviciile publice oferite de către Centrul Resurselor Informaţionale de Stat „REGISTRU” au fost minuţios analizate şi sunt în proces de îmbunătăţire. A fost făcut un salt cu adevărat important prin oferirea posibilităţii de obţinere a paşapoartelor la toate ambasadele şi consulatele R. Moldova. Mai departe, vor fi integrate în procesul de documentare serviciile Poştei Moldovei, Oficiului Stării Civile, Internetul, astfel ca să reducem la minim necesitatea de documente, dar şi a prezenţei fizice a cetăţeanului în procesului de documentare pentru eliberarea fie a Buletinului de Identitate, fie a Paşaportului. Evident că în tot acest proces securitatea documentelor va rămânea la nivelul cuvenit.

The following two tabs change content below.