Cutia cu piuneze: În spatele „Moldovei Unite” stă Filat, şi în spatele NIT – tot el?

În spatele „Moldovei Unite” stă premierul Vlad Filat, transmite NIT, în buletinul de ştiri de vineri seara. Această deducţie este precedată de „informaţia” că sediul „Moldovei Unite” s-ar afla în clădirea Ministerului Agriculturii. Fiindcă nu are dovezi, NIT foloseşte un procedeu din matematică numit ”demonstraţie de la contrariu”, cerându-le comuniştilor, care şi-au anunţat, într-o conferinţă de presă, ieşirea din PCRM şi aderarea la „Moldova Unită”, să demonstreze că partidul la care aderă ei nu este proiectul lui Filat, ”după cum susţine presa” (comunistă).

Cu alte cuvinte, presa comunistă lansează o acuzaţie, iar celui acuzat i se cere să se justifice, să prezinte dovezi contrarii. În mod normal, cei chestionaţi se arată nedumeriţi şi neagă o asemenea idee, însă NIT nu se lasă ”convins” şi organizează o ”investigaţie”… Un reporter NIT merge pe un coridor, deschide, la întâmplare, o uşă, întreabă ceva. O voce feminină, din interior, răspunde ”da”, şi reporterul îşi încheie misiunea satisfăcut că a descoperit ”mâna” lui Filat.

NIT nici măcar nu informează că în sediul Ministerului Agriculturii se află birourile deputaţilor, inclusiv al lui Victor Ţurcan şi al lui Victor Stepaniuc, care au aderat la ”Moldova Unită”. Dar de aici şi până la afirmaţia despre sediul acestui partid este o distanţă de parcurs, pe care jurnaliştii de la NIT o ignoră în mod conştient, călcând în mod cinic, sfidător peste normele deontologice.

Urmând logica celor de la NIT, în spatele postului la care lucrează ei stă acelaşi Filat, deoarece studiourile NIT se află într-o clădire ce aparţine guvernului.

Consiliul Coordonator al Audiovizualului declară că, în ultima vreme, unele posturi de radio şi televiziune au difuzat informaţii în care este distorsionată în mod intenţionat realitatea privind retransmiterea pe teritoriul Republicii Moldova a unor posturi de peste hotare şi a volumului de emisiuni în limba rusă”.

Conform CCA, în prezent, pe teritoriul Republicii Moldova activează peste 10 posturi de radio şi circa 15 posturi de televiziune care difuzează emisiuni în limba rusă sau retransmit posturi TV din Federaţia Rusă. De asemenea, în listele de canale ale distribuitorilor de servicii se regăsesc peste 60 de posturi TV adaptate în limba rusă sau retransmise din Federaţia Rusă.

Teza falsă despre marginalizarea radiodifuzorilor cu emisie în limba rusă este utilizată şi în situaţia creată în jurul postului de radio „Ploaia de argint”, care nu este un post de radio rusesc, se află sub jurisdicţia Republicii Moldova, dar care retransmite unele emisiuni ale postului moscovit „Серебряный дождь”, se spune în declaraţia CCA. (N.N.)