Cum au „plimbat” unii candidați la prezidențiale banii electorali dintr-un buzunar în altul

lupu-plahotniuc

Cu un buget de aproape 60 de milioane de lei, campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 2016 este cea mai scumpă dintre toate cursele electorale organizate până acum în R. Moldova. Banii adunați de la mii de sponsori: de la studenți, pensionari sau șomeri, până la prosperi oameni de afaceri, au ajuns, în cele din urmă, în conturile câtorva companii, în special ale celor care administrează posturi de televiziune.

Beneficiarul principal al electoralei din această toamnă este prim-vicepreședintele Partidului Democrat, proprietarul a patru posturi de televiziune la care au plasat publicitate mai mulți dintre concurenții electorali. Pe conturile firmelor afiliate lui Vlad Plahotniuc au fost virate circa 40 la sută din fondurile electorale ale celor 12 candidați. Fiecare dintre partidele care au înaintat câte un candidat la prezidențiale au profitat de această ocazie pentru a transfera sume mari de bani către firme apropiate formațiunilor sau liderilor acestora.

Beneficiarul electoralei lui Marian Lupu

Deși retras din cursa electorală cu patru zile înainte de alegeri, democratul Marian Lupu este de departe candidatul cu cel mai mare buget electoral. În cele patru săptămâni de campanie electorală, candidatul Partidului Democrat a cheltuit 24.250.150 de lei. 68 % din acești bani, ceea ce înseamnă 16.641.647 de lei, au ajuns pe conturile companiei General Media Grup, care administrează posturile de televiziune Prime TV, Publika TV, Canal 2 și Canal 3. Beneficiar al acestor posturi de televiziune este omul de afaceri Vlad Plahotniuc, prim-vicepreședinte al Partidului Democrat. Oficial, businessmanul despre care se spune că ar fi sponsorul PDM nu se regăsește printre donatorii partidului din această campanie electorală. Citeşte ancheta compltet aici.

The following two tabs change content below.
Ilie Gulca

Ilie Gulca