Conexiunea inversă

 

Iurie Plămădeală din Chișinău se plânge că, în timpul spălării hidropneumatice și al controlului hidraulic al sistemului de încălzire, i-a fost inundat apartamentul. Plămădeală susține că, în timpul lucrărilor de spălare, în apartamentul său s-a spart o țeavă din bucătărie, iar apa s-a scurs pe pereți.

„Timp de 30-40 de minute a curs apă pe pereți, totul era apă, covoarele ude. Am scos 36 de căldări de apă, parchetul s-a umflat, pereții mucegăiesc. Acum îmi trebuie circa 8-10 mii lei pentru a înlătura consecințele. Timp de două zile nimeni nu a venit să repare țeava și secția de încălzire”, se plânge Plămădeală.

Acesta a depus o plângere la administrația Întreprinderii Municipale pentru Gestionarea Fondului Locativ-20 (ÎMGFL).

„La Plămădeală țeava era defectă, el a fost preîntâmpinat să înlăture defecțiunile”

Responsabili din cadrul administrației ÎMGFL-20 au declarat pentru JURNAL de Chișinău că locatarii sunt responsabili de instalațiile din locuințele lor.

„Am pus avize că se începe spălarea ca oamenii să fie precauți să verifice sistemele. În apartament locatarul poartă răspundere pentru sistem. Oamenii instalează calorifere performante, ele sunt slabe, nu rezistă la presiune, crapă, și apoi vin la noi și se plâng. Dacă există o expertiză, se dovedește cine este vinovat de situație. Noi nu primul an spălăm, anunțăm din timp, ca oamenii să fie atenți. Cei care știu că au unele probleme, când se încep lucrările, anunță inginerii, ca să știe cum să lucreze”, menționează Tamara, ÎMGFL-20.

Aceasta susține că inginerul care a efectuat lucrările de spălare în blocul domnului Plămădeală spune că în apartamentul acestuia țeava care s-a spart era defectă și că bărbatul a fost preîntâmpinat să înlăture defecțiunile.

Conform Hotărârii Guvernului nr. 191 din 19.02.2002 „despre aprobarea Regulamentului cu privire la modul de prestare şi achitare a serviciilor locative, comunale şi necomunale pentru fondul locativ”, locatarul e obligat „d) să asigure integritatea locuinței, comportarea grijulie față de instalațiile tehnico-inginerești, elementele constructive ale blocului locativ, încăperile de uz comun, față de obiectele de amenajare a teritoriului şi plantațiile verzi aferente blocului”.

 Sediul Direcției Asistență Socială din sectorul Botanica nu se va deschide în curând

Mai multe persoane în etate din sectorul Botanica al capitalei se plâng de faptul că, de câteva luni, sediul Direcției Asistență Socială din strada Titulescu 47 este închis pentru reparații, iar ei sunt nevoiți să meargă la sediul din sectorul Centru de pe strada Eminescu 42. „Suntem pensionari, cu probleme de sănătate, ne este foarte greu să mergem până în centru pentru a ne rezolva problemele. Vrem să știm când se va redeschide sediul din sectorul nostru, Botanica”, se interesează doamna.

Câteva zile la rând am încercat să obținem un răspuns de la Direcția Generală Asistență Socială și Sănătate, dar nu a răspuns nimeni la telefoanele afișate pe pagina de internet. Într-un final o responsabilă din cadrul acestei direcții ne-a comunicat că nimeni nu știe cât vor dura lucrările de reparație și când se va redeschide sediul din sectorul Botanica.

The following two tabs change content below.
Carolina Chirilescu

Carolina Chirilescu

Carolina Chirilescu

Ultimele articole de Carolina Chirilescu (vezi toate)