Conducerea TRM minte cu neruşinare

„Noua conducere a statului face încercări de subordonare politică a postului public de televiziune Moldova 1”. Această declaraţie a fost făcută de şeful Direcţiei Monitorizare, Relaţii Publice şi Internaţionale de la TRM, Dumitru Ţurcan în cadrul ediţiei de vineri a emisiunii „Chestiunea Zilei” de la Jurnal TV. Afirmaţia lui Ţurcan vine să confirme acuzaţiile aduse în aceeaşi zi de deputatul comunist Grigore Petrenco, care, de asemenea, a învinuit conducerea liberală a statului de încercare de implicare în activitatea editorială de la TRM. Totuşi, şi Ţurcan, şi Petrenco mint cu neruşinare.

Argumentele lor nu sunt concludente, iar monitorizările din ultima vreme vorbesc contrariul.

Comunistul Petrenco şi-a întemeiat acuzaţiile pe o presupusă ilegalitate comisă de preşedintele Comisiei parlamentare pentru cultură, educaţie, cercetare, tineret, sport şi mass-media, Corina Fusu. Aceasta a cerut Consiliului Coordonator al Audiovizualului organizarea unui nou concurs pentru suplinirea funcţiilor de membri ai Consiliului de Observatori al TRM. CCA a organizat concursul, dar Parlamentul încă nu a desemnat noii membri ai CO. În acest caz, despre ce fel de subordonare politică a TRM poate fi vorba?

Mult mai neverosimile sunt probele reprezentantului TRM. Potrivit lui Dumitru Ţurcan, probele care demonstrează că se încearcă obţinerea unui control din partea noii guvernări asupra TRM sunt controalele financiare efectuate la instituţie, reducerea bugetului companiei cu 50 de milioane de lei, dar şi comenzile directe din partea unor lideri ai AIE. „Domnul Diacov a sunat şi ne-a cerut să îl chemăm pe Marian Lupu în dezbateri”, susţine Ţurcan.

Noi, însă, ne întrebăm în ce constă subordonarea în cazul în care Diacov a cerut, iar Moldova 1 a ignorat solicitarea lui. Deşi în mod normal era firesc ca postul public de televiziune să realizeze o emisiune cu participarea candidatului la funcţia de şef al statului, lucru pe care l-au făcut aproape toate celelalte posturi TV.

Nu ne-a convins nici reducerea bugetului companiei. În situaţia în care R. Moldova se confruntă cu o criză financiară profundă, de ce ar trebui ca statul să acopere sută la sută cheltuielile unui post de televiziune care, oricum, nu îşi îndeplineşte menirea şi, în plus, câştigă bani buni din publicitate?

Cât priveşte argumentul cu controalele financiare la TRM, televiziunea publică nu are de ce să se plângă. Or, controalele Curţii de Conturi sunt un procedeu obişnuit pentru instituţiile întreţinute din bani publici.

Pe de altă parte, ultimul raport de monitorizare realizat de Asociaţia Presei Electronice arată că, deşi activitatea membrilor Alianţei pentru Integrarea Europeană a fost reflectată de Moldova 1, în majoritatea cazurilor, aceasta a apărut în context negativ, în timp ce PCRM – într-unul elogios.

Înţelegem că Moldova 1 se ţine tare şi nu cedează presupuselor presiuni din partea noii guvernări. De ce oare nu au fost la fel de tari şi în raport cu fosta guvernare, pentru care fac partizanat politic şi acum?

The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău

Ultimele articole de Jurnal de Chișinău (vezi toate)