Comercianții din România sunt obligați să asigure spații distincte pentru alimentele din Republica Moldova

Comercianții vor fi obligați să asigure spații distincte de expunere și vânzare produselor alimentare din Republica Moldova, așa cum sunt obligați în cazul produselor românești, prevede un proiect de lege inițiat de PMP în Parlament, scrie profit.ro.

Obligația respectivă în cazul produselor românești a fost contestată însă de Comisia Europeană, care a declanșat procedura de infringement împotriva României ca urmare a modificărilor aduse legii comercializării produselor alimentare, în special obligării comercianților de a vinde 51% alimente locale. Inițiatorii își susțin proiectul arătând că, în Republica Moldova, opt din zece locuitori sunt de etnie română, o treime din locuitori au dublă cetățenie, iar „istoria Republicii Moldova este parte integrantă a istoriei românești”.

În consecință, arată PMP, politicile României ar trebui să includă componenta moldovenească și să urmărească integrarea economică a celor două state. În valori comparabile, la paritatea puterii de cumpărare, valoarea PIB/locuitor în România este 22.348 dolari, iar în Republica Moldova este 5.328 dolari, mai arată autorii proiectului. Astfel, economia României este de patru ori mai performantă decât cea a Republicii Moldova.

Inițiativa definește, în primul rând, produsele alimentare moldovenești ca „produs obținut pe teritoriul republicii Moldova din materii de bază provenite în proporție de 100% din fermele din Republica Moldova”.

În al doilea rând, proiectul instituie obligația comerciantului de a acorda spații distincte de expunere și vânzare atât produselor alimentare românești, cât și produselor alimentare moldovenești, sub sancțiune contravențională, similar obligației actuale cu privire la produsele alimentare românești.

The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău