Cheamă taxiul în limba română!

„Am fost angajat la mai multe companii, dar, pentru că nu vorbeam ruseşte, am fost plecat”

Alexandru S. (numele este schimbat la dorinţa persoanei – n.a.) lucrează de doi ani la o firmă de taxi din capitală. Este printre puţinii taximetrişti căruia dispecerii i se adresează în limba română.

A lucrat şofer de cursă lungă, dar deplasările dese, timpul puţin dedicat familiei sale l-au determinat să renunţe şi să se angajeze la o firmă de taxi. „Am fost angajat la mai multe companii, dar, pentru că nu mă puteam înţelege cu operatoarele, am plecat de acolo. Şi aici unde sunt acum, rusa este limba de comunicare, doar că şefii au văzut că sunt un şofer bun şi mă lasă în pace. Dispecerilor le-a fost mai greu să se dea după cerinţele mele”, ne comunică bărbatul.

Acesta susţine că vorbeşte şi în limba rusă. „Dar este corect să comunic în limba acestui stat. Am fost în mai multe ţări şi am văzut că, dacă nu ştii limba ţării, nu te poţi descurca. De ce să nu fie şi la noi aşa?”, se întreabă taximetristul.

Despre campania lansată de JURNAL spune că este una bună. „Nu-i  deloc pe placul administratorilor acestor firme, dar se conformează ei până la urmă. În firma noastră au luat o decizie să salute şi să vorbească în limba de stat, pentru că nu rostesc ei limba română”, conchide Alexandru.

Reacţiile cititorilor

„Apelez doar serviciile firmelor de taxi 1448 şi 1412. De fiecare dată, mi se răspundea în limba rusă. Acum o săptămână, aud la celălalt capăt al receptorului: „Bună seara!”, cu toate că vorbeam cu operatoarele în rusă. Mi-a plăcut şi sper să o ţină tot aşa”, spune Darius Lachi.

Angela Dogaru ne-a comunicat că la serviciul1422 afost salutată pe ruseşte. „Am sunat de câteva ori în această săptămână. Atunci când le-am rugat să vorbească în limba română, au fost răutăcioase şi, când au revenit, mi-au comunicat, la fel în rusă, că nu au găsit maşină liberă”, susţine tânăra.

Vă reamintim ca în cazul în care aveţi de reclamat situaţii similare, nu ezitaţi să sesizaţi Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţia Consumatorilor (mun. Chişinău, str. E. Coca 28, bloc. III, bir. 12, fax: 218-522), iar în situaţia în care aveţi nevoie de o consultaţie, linia telefonică directă a consumatorilor vă stă la dispoziţie (tel.74-14-64).

M. L.

The following two tabs change content below.
Marina Liţa

Marina Liţa

Marina Liţa

Ultimele articole de Marina Liţa (vezi toate)