Cheamă taxiul în limba română!

Primele petiţii de ordin lingvistic au fost depuse la protecţia consumatorilor

Două companii de taxi au intrat în vizorul Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţia Consumatorilor (ISSPMPC). Şi asta după ce consumatorii s-au plâns că li s-a vorbit în altă limbă decât cea română. ISSPMPC anunţă că va continua verificarea companiilor prestatoare de servicii de taxi.

Marina LIŢA

Întâmplător sau nu, ISSPMPC a înregistrat în noiembrie două plângeri din partea consumatorilor pe numele firmelor de taxi. Sergiu Lelic, şeful Secţiei relaţii cu consumatorii şi mass-media din cadrul ISSPMPC, a declara la 2 noiembrie curent pentru JURNAL că nu a fost înregistrată nicio plângere din partea consumatorilor. „În urma acestor petiţii, am iniţiat o serie de controale inopinate la agenţii economici”, a declarat pentru JURNAL Lelic.

18 dispeceri răspund în rusă, şase – în română

Acesta a menţionat că există însă unele nuanţe în aceste cazuri. „Mai multe firme de taxi pot utiliza serviciile unui singur dispecer. Prin urmare, avem nevoie de mai mult timp pentru a efectua investigaţia. Pe durata cercetărilor, companiile nu au fost amendate”, spune Lelic.

Însă firmele de taxi nu par deranjate de aceste controale. Dispecerii salută în continuare clienţii în rusă. Astfel, din 24 de firme de taxi apelate, 18 m-au salutat în rusă şi doar şase în română.

 

Situaţie neschimbată

Am încercat să apelăm şi firmele care au ajuns în vizorul  ISSPMPC. Operatorul firmei 1444 m-a salutat: „44, Доброе утро!”. Când am format 1499, la celălalt capăt al firului am auzit: „Operator 17, bună dimineaţa!”. După-masă, când am reapelat aceste companii, am auzit aceleaşi saluturi.

ISSPMPC susţine că va continua verificarea agenţilor economici din domeniul respectiv în vederea respectării legislaţiei privind protecţia consumatorilor. Pentru încălcările depistate, agenţii economici menţionaţi riscă o amendă în mărime de 2000–3600 de lei pentru persoana juridică şi de 500-1000 de lei pentru persoana fizică.

JURNAL vă îndeamnă ca în cazul în care aveţi de reclamat situaţii similare, nu ezitaţi să sesizaţi Inspectoratul (mun. Chişinău, str. E. Coca 28, bloc. III, bir.12, fax: 218-522), iar în situaţia în care aveţi nevoie de o consultaţie, linia telefonică directă a consumatorilor vă stă la dispoziţie (tel.74-14-64).

The following two tabs change content below.
Marina Liţa

Marina Liţa

Marina Liţa

Ultimele articole de Marina Liţa (vezi toate)