Cheamă taxiul în limba română!

În cazul serviciilor de taxi, ar trebui să fie creat un site pe care să fie plasate toate părerile oamenilor despre aceste firme. Un rating al companiilor de taxi, care ar include o descriere a acestor firme, serviciile şi limba pe care o vorbesc ar fi o soluţie.

Singura soluţie este renunţarea la serviciile acestor companii

„Deja de doi ani apelez o singură firmă de taxi. Îmi răspundeau prompt şi mereu găseau maşină. A fost până acum câteva săptămâni, când m-am certat cu operatoarele pentru că nu doreau să mi se adreseze în română”, ne-a comunicat Elena Verbenciuc, din Chişinău.

Marina LIŢA

Tânăra spune că a aşteptat zece minute ca angajatele firmei să revină cu un apel şi să comunice dacă au găsit o maşină liberă, dar angajatele nu au binevoit. „Am sunat înapoi şi mi-au spus că nu au automobile libere şi au închis, enervate, telefonul. Am renunţat să apelez la serviciile lor. Unele cunoştinţe mi-au spus că am fost pusă în lista neagră a clienţilor, pentru că am îndrăznit să le solicit să vorbească în română cu mine”, ne spune Elena Verbenciuc.

„Inclusă în lista neagră pentru că a cerut să se vorbească româneşte”

Aceasta a mai comunicat că toate încercările de a vorbi cu cineva din cadrul administraţiei companiei nu s-au soldat cu succes. „La numerele de telefon care mi-au fost date nu a răspuns nimeni, ba chiar mai mult, la un moment dat mi-a răspuns robotul că numărul este deconectat”, spune Verbenciuc.

Nici încercările noastre nu s-au soldat cu succes. La numărul furnizat tinerei de către angajatele companiei de taxi nu răspunde nimeni. La un moment dat, ni s-a spus că am încurcat ceva şi ne-au rugat să nu mai revenim.

Operatoare bine dispuse

„Problema persistă la mai multe companii. Cred că atunci când angajatorii iau o persoană la lucru trebuie să-i ceară să poată vorbi cu oamenii. Ne trezim în situaţia când, dacă operatorul nu este bine-dispus şi îi ceri pe un ton mai ridicat să vorbească cu tine în română, nu eşti ascultat. La majoritatea companiilor am avut asemenea experienţe. Nu cred că apelarea la administraţia firmelor de taxi este o soluţie. Oricum, ei impun regulile şi nu-şi vor pedepsi angajaţii pentru că le urmează indicaţiile. Cea mai bună soluţie este să renunţi pentru totdeauna la aceste firme şi să-ţi îndemni prietenii şi cunoştinţele să nu le folosească. Şi pot să vă spun că nu doar eu am renunţat la serviciile acestei firme, ci şi firma în care lucrez. Unii colegi de-ai mei mi-au urmat îndemnul şi au reziliat contractul pe care-l aveau cu taxiul respectiv”, afirmă Andrei.

Rating al companiilor de taxi

„Am semnat contract cu altă companie de taxi şi una din clauzele contractului a fost ca operatorii să vorbească doar în română. Astfel, i-am disciplinat. Se spune că orice publicitate e bună, chiar şi cea negativă. În cazul serviciilor de taxi, cred că ar trebui să fie creat un site pe care să fie plasate toate părerile oamenilor despre aceste firme. Un rating al companiilor de taxi, care ar include o descriere a acestor firme, serviciile şi limba pe care o vorbesc ar fi o soluţie. În felul acesta, toţi utilizatorii vor putea apela doar la firmele care lucrează pentru client, nu pentru sine”, conchide acesta.

The following two tabs change content below.
Marina Liţa

Marina Liţa

Marina Liţa

Ultimele articole de Marina Liţa (vezi toate)