Cerem de la elevi ce nu pot nici profesorii!

Mai multe scrisori adresate Ministerului Educaţiei din partea unor profesori sunt agramate

Ne-am tot obişnuit să publicăm, mai ales după susţinerea examenelor de bacalaureat, perle ale liceenilor şi să ne amuzăm pe seama acestora. JURNAL vă propune în ediţia de astăzi şi perle de-ale profesorilor culese din scrisori adresate Ministerului Educaţiei (ME). Trebuie să precizăm din start că situaţia nu este una generală şi există profesori în faţa cărora trebuie să ne închinăm oricând.

Raisa LOZINSCHI-HADEI

 Recent, un grup de „profesori ai liceelor oraşului Chişinău” se adresează cu o scrisoare „Ministerului de Educaţie”, iar mesajul este, în special, pentru „preşedintele al comisiei republican de atestare”. În scrisoare, profesorii susţin că „lecţia ocupă un loc important în activitatea fiecărui profesor”, iar pentru „a elabora un proiect didactic pentru o lecţie deschisă este necesară o pregătire mult mai serioasă”. Cadrele didactice nu înţeleg de ce „o lecţie deschisă se apreciază numai cu 1 credit” şi nu se ia în vedere barem „munca profesorului de amenajarea cabinetului, şcolii” şi „diploma, menţineri ale profesorului”?

Semnatarii scrisorii regretă faptul că au fost anulate înlesnirile pentru profesorii pensionari. „Acestor oameni nu le ajunge atenţie din partea Statutului nostru. Doar anume ei au consacrat toată viaţa sa educaţiei noilor generaţii. Profesori în vârsta avansată sunt pur şi simplu aruncaţi la gunoişte cu o pensie minimală, lipsiţi de sănătate şi înjosiţi de astfel de atitudine”, mai scrie în scrisoare.

 

Cărbune vs. angajare

 

La ME a parvenit o scrisoare şi din partea unei profesoare din satul Suhuluceni, raionul Teleneşti. „Mă adresez cu rugămintia nu pot fi angajată la lucrul în calitate de învăţătoare la clasile primari. Am studii – colejiul pedagojic…”, zice doamna în mesaj. „Mam adresat”, “plinjeria”, “derectorii”, „angajază”, „eu nu angajez la lucrul”, sunt doar câteva mostre de agramatism „culese” din scrisoarea doamnei învăţătoare care ar trebui să-i înveţe pe micuţi să scrie corect în limba română. „Daţimi răspuns în scris”, mai cere ea.

Într-o altă scrisoare venită la minister de la Şcoala profesională din Ocniţa, un responsabil de acolo informează că a primit cărbune „şase maşin făre priţep, trei maşin cu priţep, în totaл nouă uniteţ. O cută douzeci de tone contpact de răcpunder nu este”.

Şi astea sunt doar câteva exemple!

Perle ale elevilor culese la bacalaureatul din 2012

Profesorul, pentru elev, cel de ajutor ca să urce o treaptă de adult.
Profesorul şi elevul au o oarecare relaţie de prietenie, dar, din păcate, nu există pădure fără uscături, deci e clar.

Limba română este curgătoare şi se întinde peste mări şi ţări.
Nu am o carte preferată, dar m-a impresionat Abecedarul.

Iubirea-i ca focul, până nu-i pui un băţ, nu arde.

Cartea mea de suflet este Constituţia.

M-am sfădit până am luat foc.

Eu şi cartea suntem două zări îndepărtate.

Mircea cel Mare, care prima dată a fost bătrân, stă la un discurs cu Baiazid. Acesta îl primeşte politicos, dar cu obrăznicie, şi-l face în tot felul, ca pe o albie de porci.

Mircea cel Bătrân a fost înmormântat la Cozia, împreuna cu umbra sa.

Dintre cele cinci scrisori trimise de Eminescu, prima este considerată a treia.

Autorul îmi prezintă ca să văd nişte imagini auditive şi nu numai.

Inima mi s-a închegat în coşul pieptului.

Să eliberăm cât mai multe idei închegate pe hogeagul libertăţii.

A pus labele în cratiţă să închege apa.

Personajul iubeşte mult, dar acest mult e prea puţin.

„Baltagul” se aseamănă cu „Ion”, că ambii au fost omorâţi de unele lucruri.

Poetul redă calităţile primăverii printr-o scrisoare în chip de poezie.

Călugării n-au altceva a face decât a se înmulţi.

Inima este o floare, dacă-i dai de băut, bate tare.

The following two tabs change content below.
Raisa Lozinschi-Hadei

Raisa Lozinschi-Hadei

Raisa Lozinschi-Hadei

Ultimele articole de Raisa Lozinschi-Hadei (vezi toate)