Cerealele şi cafeaua alungă stările de oboseală

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, spun medicii nutriţionişti. Potrivit specialiştilor, este esenţial ca masa de dimineaţă să conţină alimente naturale şi hrănitoare pentru a furniza organismului energia necesară pentru întreaga zi.

Mai mult, un mic dejun sănătos asigură un aport important de vitamine şi minerale, o mai bună performanţă mentală, mai multă rezistenţă pentru exerciţiile fizice şi un nivel de colesterol scăzut, precizează nutriţioniştii.

Un studiu citat de Nescafé, realizat de cercetătorii de la University of Health Sciences din Chicago, a relevat efectele unui mic dejun natural asupra stării de spirit, saţietăţii şi performanţei mentale. La cercetare au participat 40 de persoane adulte cu greutăţi normale, care luau în mod obişnuit micul dejun. În cadrul experimentului, o treime dintre participanţi nu au luat micul dejun, iar restul au consumat alimente cu valoare calorică totală de 400-500 de calorii. Participanţii au fost testaţi la 30 de minute şi la 2 ore după micul dejun, iar rezultatele au confirmat aşteptările specialiştilor, şi anume faptul că cei care au luat micul dejun nu au resimţit senzaţia de foame, nu au avut stări de oboseală şi iritabilitate şi au demonstrat o mai mare putere de concentrare pe tot parcursul zilei.

De asemenea, o cană de cafea solubilă băută după micul dejun contribuie la îmbunătăţirea capacităţii de concentrare, cafeina mărind viteza de procesare a informaţiilor. Astfel, cafeaua solubilă face parte din alimentele care ne ajută să ne concentrăm mai bine pe parcursul întregii zile. Astfel vom reuşi să procesăm mai uşor şi mai repede multitudinea de informaţii pe care le avem de reţinut. Cafeaua solubilă oferă numeroase beneficii pentru sănătate şi asigură o stare de bine. Important este ca aceasta să fie consumată după masă şi să se păstreze un consum moderat de 2-3 căni de cafea pe zi.

Calitatea alimentelor incluse în micul dejun este, de asemenea, un factor important. De aceea, este recomandat ca micul dejun să includă produse naturale din toate grupele alimentare oferind un aport optim de proteine, carbohidraţi şi fibre, lipide, respectiv vitamine şi minerale.

The following two tabs change content below.