Cea mai dulce lacrimă

Premiul cel Mare pentru Compania Vinicolă „CRICOVA” S.A.
Perla vinificaţiei moldave „CRICOVA” S.A, cunoscută în întreaga lume prin galeriile sale subterane unice şi, în special, pentru vinurile sale excelente, a încheiat anul 2009 cu o suită amplă de evenimente.
În 2009 au fost procesate peste opt mii tone de struguri, inclusiv peste 3.400 tone de struguri proprii. Activitatea companiei a fost apreciată atât de clienţii fideli produselor vinicole „CRICOVA”, cât şi de diferitele concursuri la care „CRICOVA” SA s-a prezentat excelent.
În ciuda crizei, preconizează o creştere a cifrei de afaceri

Compania a reuşit să facă faţă provocărilor crizei, dar şi  provocărilor ce au marcat anul 2009. Mai mult, a lansat noi produse, printre care şi favorita concursului „Marca comercială a anului” marca comercială  „Lacrima Dulce”. La 28 ianuarie 2010,  în cadrul celei de-a VII-a ediţie a concursului „Marca comercială a anului”, conform deciziei adoptate de Comitetul Organizatoric, acesteia i-a fost decernat Premiul cel Mare, „Mercurul de Aur” la categoria „Băuturi alcoolice”, nominalizarea „Nume Nou”.
„Lacrima Dulce” este un spumant original, lansat la începutul anului 2009, care a impresionat cunoscătorii de vinuri prin gustul său proaspăt şi conţinutul înalt de glucoză.
„Participăm la acest concurs în fiecare an, dar oricum avem emoţii; concurenţa e puternică şi premiul înseamnă o recunoaştere a muncii angajaţilor noştri. Am avut probleme cu piaţa rusă, dar le-am depăşit; niciun consumator nu va putea spune ceva de rău despre produsele noastre. Suntem optimişti şi, dacă scapă viile noastre de îngheţurile din anul acesta, sperăm să majorăm volumul de producţie în anul curent cu cel puţin 30 la sută”, a relevat în cadrul ceremoniei directorul general al Combinatului de Vinuri „CRICOVA” SA Valentin Bodiul.
Pentru 2010, având în vedere contextul economic actual, societatea pe acţiuni „Cricova” preconizează o creştere a cifrei de afaceri cu 15% prin producerea a 8,5 mil. de sticle.
Noi surprize
A doua surpriză – cea mai importantă – a fost lansarea în a doua jumătate a anului a veritabilului spumant clasic brut de cinci ani Grand Vintage, creat pentru prima dată în istoria vinificaţiei moldave şi considerat una din cele mai apreciate produse ale artei de vinificaţie.
„CRICOVA”, fondată în 1952, este cea mai recunoscută marcă de vinuri şi spumante din Moldova, ce se adresează celor mai buni cunoscători de vinuri de calitate. Anume la CRICOVA, lumea vinurilor duce dincolo de nume de mărci şi denumiri generice. Numai aici se produc vinuri spumante după metoda clasică franceză, inventată de celebrul călugăr Dom Perignon – Methode Champenoise – prin fermentare secundară în sticlă şi cu o maturare ulterioară cuvee.
Strategii de extindere

Beciurile de la CRICOVA, ce se întind pe o lungime de 80 km, adăpostesc o remarcabilă colecţie de vinuri – „Oenoteca”, ce cuprinde exponate unice, precum „Ierusalim de Paşti”, licoarea „Ian Beher” (recolta anului 1902), împreună cu încă 158 de mărci din Burgundia, Moselle, Tokaji, Rhein. Acestea formează tezaurul preţios atât al combinatului, cât şi al Republicii Moldova.
Deşi dispune de circa 550 ha de viţă-de-vie pe teritoriul întregii ţări, un punct important în strategia de dezvoltare a CV „CRICOVA” S.A. rămâne a fi extinderea şi de îmbunătăţirea podgoriilor sale.
Întreprindere cu potenţial
„CRICOVA” este o întreprindere cu un potenţial de producere imens, fiind declarată obiect al patrimoniului naţional, titular al celei mai înalte distincţii de stat „Ordinul Republicii”.
Produsele CV „CRICOVA” sunt apreciate la nivel internaţional. În perioada 8–12 februarie 2010, „CRICOVA” a participat cu stand colectiv la una din cele mai mari expoziţii internaţionale de produse alimentare şi băuturi „Prodexpo”, care s-a desfăşurat la Moscova, Federaţia Rusă. Pe o suprafaţă de 80 000 metri pătraţi şi-au expus produsele 1.800 de companii din 57 de ţări.
Combinatul de Vinuri „CRICOVA” S.A. nu are nevoie de ocazii speciale pentru a se lăsa descoperit. Aici se pare că e locul unde se întâlnesc timpul, natura şi omul, care dau viaţă unor vinuri excelente, unor vinuri cu personalitate.
The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău