Ce este sănătos să mâncăm la cină

NUTRIŢIE // După o zi obositoare de muncă, îţi poţi recăpăta energia cu o cină delicioasă. Iată pe ce mâncăruri te poţi baza
Probabil ai auzit de multe ori: „Ultima masă ar trebui servită până în ora 18.00”, însă unii nutriţionişti sunt de părere că se pot mânca (o serie de alimente mai uşoare) şi până în ora 21.00. De exemplu, o salată nu-ţi va face rău deloc. Ca ingrediente te poţi baza pe salata verde crocantă (iceberg) sau salata creaţă, frunze proaspete de spanac, morcov ras, ardei gras, câteva feliuţe de roşii, seminţe neprăjite de in (o sursă importantă de aci graşi Omega 3) sau floarea soarelui şi sfeclă roşie coaptă la cuptor.

La toate acestea poţi adăuga câteva cubuleţe de brânză de vacă, piept de pui fript la grătar sau paste din făină integrală. Adaugă puţin oţet balsamic (sau zeamă de lămâie) şi ulei de măsline şi astfel ai pregătit o salată delicioasă şi foarte hrănitoare. Încearcă să eviţi salata de varză, ridichiile sau ceapa deoarece te pot balona. De asemenea, ai grijă şi cu dressing-urile. Seara este bine să eviţi sosurile grele precum cele din maioneză sau smântână.

…sau ceva mai consistent

Dacă pofteşti la ceva mai consistent, poţi mânca 150 de grame de carne albă (la alegere curcan, pui, peşte) cu legume. Carnea este bine să fie pregătită la abur, la grătar sau fiartă, iar legumele nu trebuie să fie călite în margarină sau unt.

În schimb, poţi folosi uleiul de măsline. După preferinţă, poţi mânca o garnitură de legume din broccoli, morcov, puţină ţelină, dovlecel, mazăre care a fost opărită în prealabil. Mai poţi mânca, de asemenea, orez integral fiert cu ciuperci şi ulei de măsline, sare şi puţină verdeaţă şi curry (este puternic antioxidant). Dacă doreşti să înlocuieşti carnea cu altceva şi mai uşor, poţi mânca produse preparate din soia, precum chifteluţe sau brânză tofu.

Salata de fructe, desert potrivit

Nutriţioniştii recomandă să evităm prăjiturile cu multă cremă. Însă te asigur că nimic nu se compară cu o salată delicioasă din fructe proaspete: pere, banane, mandarine, kiwi, ananas, mere, portocale ş.a. La aceasta mai poţi adăuga puţină miere şi scorţişoară, astfel vei obţine cel mai bun desert cu fructe pe care l-ai mâncat vreodată. Mai mult, seara te mai poţi răsfăţa cu un iaurt de fructe preparat de tine din iaurt simplu şi fructe proaspete (astfel vei evita conservanţii şi celelalte E-urile nocive) sau două-trei tablete de ciocolată amăruie.