Ce ascund autoritățile ruse despre catastrofa de pe Aeroportul Șeremetievo: Proiectul politic al lui Putin

Întrebarea principală după catastrofa de pe Aeroportul Șeremetievo este următoarea: „A fost posibilă evitarea tragediei?”. Autoritățile prezintă drept ipoteză principală a cauzelor avariei: incompetența echipajului și condițiile meteorologice. Totodată, postul TV de opoziție Tvrain evocă problemele semnalate de experți la prezentarea acestui model de avion în 2007.   

Toți transportatorii europeni au refuzat să cumpere Superjet – prima aeronavă creată în Rusia după prăbușirea URSS și până în 2018. Aceștia au invocat drept motive disfuncționalități tehnice și lipsa pieselor de schimb, transmite tvrain.ru.

Chiar Aeroflot, companie deținută de stat, a semnalat problemele avionului Superjet. Acum un an, BBC a raportat, referindu-se la documentele companiei Aeroflot, un nivel „înalt” al siguranței zborului la toate avioanele, în timp ce la Superjet nivelul a fost considerat „mediu”.

Prezentarea oficială a aeronavei ultramoderne Sukhoi Superjet 100 a avut loc în 2007. Acest proiect a fost supravegheat direct de Vladimir Putin, care urmărea să demonstreze lumii întregi că Rusia a recăpătat poziția de odinioară în domeniul aviației civile.

În dosarul penal deschis după catastrofa avionului SSJ 100, în urma căreia au murit 41 de oameni, domină versiunea care are în prim-plan acțiunile piloților.

„Aceștia au efectuat aterizarea pe Aeroportul Șeremetievo fără a consuma combustibilul și cu o viteză excesivă, ceea ce a dus la deteriorarea aeronavei și la declanșarea incendiului”, se menționează în rapoartele oficiale.

Sunt supuși anchetei de asemenea reprezentanții serviciilor terestre, care, posibil, nu au reacționat operativ.

The following two tabs change content below.
Avatar

Jurnal de Chișinău

Avatar

Ultimele articole de Jurnal de Chișinău (vezi toate)