Anemia trece cu verdeţuri

NUTRIŢIE // Verdeţurile de primăvară sunt o comoară de vitamine şi de minerale. Aşa că, dacă te simţi fără vlagă, consumă cât mai multe urzici şi ştevie.

Spanac – fortifiere

Spanacul este un întăritor al sistemului imunitar. Această plantă combate scorbutul (cauzat de lipsa vitaminei C) şi este un remineralizant de mare valoare. Taie cât mai fin două mâini de frunze de spanac proaspăt şi adaugă peste ele 200 ml de apă, adică un pahar. Amesteci frunzele cu o lingură de lemn până când se lasă cât mai mult suc şi laşi apoi la macerat şase ore la temperatura camerei. Strecori amestecul, iar zeama obţinută o consumi după filtrare.

Urzică – vitaminizare

Urzica proaspătă conţine zinc şi fier care stimulează imunitatea şi tratează astenia. Pune la fiert o jumătate de litru de apă şi adaugă o mână de urzici proaspete. Opăreşte-le timp de cinci minute şi strecoară amestecul. Sucul de urzică obţinut se consumă cu jumătate de oră înainte de fiecare masă. În paralel, este bine să mănânci şi urzici fierte. Apoi poţi lua masa obişnuită, care este bine să înceapă cu crudităţi.

Ştevie – vigoare

Ştevia este excelentă pentru stimularea energiei mentale şi fizice. Pentru tratarea anemiei, se recomandă folosirea rădăcinii de ştevie, deoarece este bogată în fier. Prepară un decoct dintr-o linguriţă de rădăcină de ştevie, pe care o fierbi într-o cană de apă, timp de cinci minute. Strecoară amestecul şi bea două căni pe zi, înainte de masă, de preferinţă dimineaţa şi seara.