Alimentele care te încălzesc

Pe timp de iarnă, alimentaţia joacă un rol important în creşterea temperaturii corporale şi în întărirea rezistenţei organismului la temperaturile scăzute de afară. Specialiştii în nutriţie spun că în această perioadă, când termometrul arată afară temperaturi negative, este foarte important să mâncăm supe calde sau mâncare gătită. În plus, nutriţioniştii recomandă să lăsăm deoparte, mai ales în perioada geroasă, hrana rece, deoarece, spre deosebire de mâncărurile preparate, nu oferă căldură organismului.

Mai mult, fructele oferă necesarul de vitamine pentru întărirea sistemului imunitar, iar citricele sunt perfecte pentru a face faţă în fiecare zi gerului de afară. Specialiştii recomandă să mâncăm cartofi, ceapă sau rădăcinoase, deoarece au proprietăţi antiseptice.

Piper, usturoi şi ardei roşu

În perioada rece se recomandă evitarea mâncărurilor nesărate sau foarte sărate, deoarece acestea accentuează senzaţia de frig. De partea cealaltă, seminţele şi fructele uscate sunt ideale pentru desert sau gustarea dintre mese. Potrivit specialiştilor americani, primul loc în topul condimentelor care te feresc de ger îl ocupă piperul. Acesta, în cantităţi moderate, are proprietăţi antiseptice şi antioxidante. În plus, ardeiul roşu adăugăt în mâncare sau mâncat proaspăt, cu brânză, la micul dejun, este şi el recomandat pentru întărirea organismului în sezonul rece.

Usturoiul asigură o bună circulaţie a sângelui şi protejează organismul uman împotriva infecţiilor de sezon. În acelaşi timp, ghimbirul este un antioxidant natural, are proprietăţi antiseptice şi îmbunătăţeşte circulaţia periferică, adaugă nutriţioniştii.
Un ceai de coada calului seara, înainte de culcare, te va încălzi şi vei putea adormi liniştit. Planta este bogată în vitamina C, ajută la digestie şi te scapă de nasul înfundat.