Alimentaţie antiinfarct

Rubrica: Tot ce e sănătos e gustos

 

Persoanele afectate de boli cardiovasculare trebuie să combine un regim alimentar sănătos pentru a preveni complicarea bolii. O dietă care influenţează pozitiv activitatea inimii trebuie să respecte piramida alimentelor şi să fie bazată, în special, pe fibre, cereale, fructe, legumele care conțin antioxidanți și care, consumate în cantități mari, previn procesul de depunere a grăsimilor pe pereții arterelor.

 

Sergiu Niculiţă, bucătar

 

Produsele lactate şi sfecla roşie reprezintă o sursă ideală de vitamina A, calciu şi vitamina D. Ele nu ar trebui să lipsească din regimul alimentar al bolnavului. Însă deoarece lipidele ce se conţin în laptele integral pot menţine la nivel înalt colesterolul în sânge, medicii recomandă înlocuirea acestora cu produsele lactate degresate sau semidegresate, precum iaurturile, brânzeturile sau deserturile pe bază de lapte degresat (unele tipuri de îngheţată).

 

Evitaţi consumul abundent al grăsimilor. Pacienţii cu patologie cardiacă ar trebui să evite produsele de patiserie ca croasantele, rulourile cu unt, ar trebui să nu îşi condimenteze salatele, să evite pastele cu sosuri pe bază de maioneză sau smântână (acestea au un conţinut foarte ridicat de colesterol).

 

Susanul, seminţele minune

 

Semințele de susan sunt renumite pentru conținutul de minerale, cupru, mangan, calciu, magneziu, fier şi fosfor, vitamina B și vitamina E, dar și acizi grași nesaturați și polinesaturați, cum ar fi omega 6. Un sfert de cană de semințe crude de susan asigură 74% din necesarul zilnic de cupru, 31,6% de magneziu și 35,1% de calciu. Astfel, susanul contribuie la îmbunătățirea funcțiilor sistemului nervos și ale sistemului cardiovascular și la protejarea sistemului osos.

JURNAL de Chişinău vă propune o salată de sfeclă roşie cu susan gustoasă, dar şi sănătoasă.

 

Salată de sfeclă cu susan 

Ingrediente:

200 g de sfeclă roşie / 1 leu.

20 g de susan (un pacheţel) / 5 lei.

30 ml de ulei de măsline (extra virgin) / 4 lei 50 de bani.

 

Total : 10 lei 50 de bani.

Tehnologia preparării:

1. Sfecla se spală bine, se unge cu câteva picături de ulei de măsline şi se coace în folie metalizată la cuptor electric aproximativ o oră la temperatura de 180 grade Celsius.

2. După coacere, sfecla se curăţă de coajă şi se taie rondele cu grosimea de maximum cinci milimetri.

3. Seminţele de susan sunt prăjite timp de 30 de secunde pe tigaia înfierbântată, după care sunt răcite. Jumătate din susan este amestecat cu uleiul de măsline.

4. Rondelele de sfeclă sunt aranjate pe farfuria plată, iar deasupra sunt presărate seminţele de susan, după care se toarnă şi amestecul de susan cu ulei.

Recomandări:

*În cazul în care nu sunt restricţii, uleiul poate fi condimentat cu sare de mare sau alte condimente.

*Pentru a îmbogăţi gustul salatei pot fi adăugate câteva frunze de busuioc.

Aliment

Grame

Calorii

Proteine

Lipide

Carbohidraţi

Fibre

Sfeclă roşie 200 86 3.2 0.2 19.2 5.6
Ulei de măsline 30 247.2 0 30 0 0
Seminţe de susan 20 114.6 3.5 9.9 4.7 2.4
TOTAL 250 447.8 6.7 40.1 23.9 8

 

The following two tabs change content below.