Acum şi cardurile bancare pot fi asigurate

Interviu cu Olga Bejenaru, Manager Produs, Departamentul Strategie şi Marketing

Mulţi dintre noi s-au ciocnit, probabil, cu astfel de momente
neplăcute, cum ar fi pierderea cheilor, telefoanelor mobile sau a
actelor personale. Aceste incidente atrag după ele, de regulă,
pierderea unei groaze de timp, stări de nervozitate şi blocarea unor
activităţi curente. Nimeni nu poate fi asigurat că poate evita astfel
de incidente, însă se poate asigura de efectele acestora.

Banca comercială “Mobiasbancă – Groupe Société Générale” oferă o siguranţă în plus deţinătorilor de carduri ai băncii. Începând cu luna august, persoanele fizice care sunt clienţii băncii pot beneficia de serviciul de asigurare a cardului, actelor, cheilor sau telefonului mobil. Pe moment, acesta este unicul serviciu de acest gen din Republica Moldova, fiind oferit în colaborare cu compania
moldovenească de asigurări – Moldasig.

– Dră Bejenaru, cine ar putea beneficia de serviciul de asigurare a cardului?

Serviciul respectiv este destinat persoanelor fizice, titulare ale unui cont curent cu card ataşat deschis la Mobiasbancă, indiferent de tipul de card – Master Card Gold, Master Card sau Cirrus Maestro, şi indiferent de valută – lei moldoveneşti, dolari sau euro.

– Ce presupune acest serviciu?

Serviciul de asigurare a cardului acoperă operaţiunile frauduloase de plată sau de retragere a numerarului, atunci când cardul este furat sau pierdut. Totodată asigură şi cheltuielile pentru refacerea cardului. De asemenea, cei ce apelează la serviciul de asigurare a cardului beneficiază de acoperirea cheltuielilor necesare pentru refacerea documentelor de identitate, cum ar fi buletinul, paşaportul sau permisul de conducere, cheile de la apartament, de la maşină sau de la safeu, dacă acesta este închiriat la Mobiasbancă.

În cazul în care clienţii sunt victimele unui jaf sau ale unei tâlhării, ei pot beneficia de compensarea valorii telefonului mobil, dacă acesta este pierdut împreună cu cardul. Trebuie de menţionat faptul că asigurarea telefonului mobil este disponibilă doar în cazul în care clientul alege asigurarea cardului, a actelor şi a cheilor. În acest fel, optând pentru serviciul de asigurare a cardului, clienţii noştri vor fi asiguraţi şi împotriva altor incidente neplăcute.

– Care este durata asigurării?

Asigurarea cardului durează un an, din momentul achitării primei de asigurare. Reînnoirea asigurării poate fi efectuată automat, pentru anul următor, fiind doar completată o cerere pentru plăţi programate la oficiul băncii. De asemenea, plata pentru serviciu poate fi achitată în numerar la ghişeele băncii.

– Cum poate obţine clientul despăgubirea pentru obiectele pierdute?

Foarte simplu. Despăgubirea se va plăti de compania de asigurări direct în contul curent deschis de către client la
Mobiasbancă, iar, în caz de necesitate, suma despăgubirii poate fi convertită automat în valuta contului de card.

– Ce cheltuieli trebuie să suporte persoanele ce apelează la
noul serviciu?

Costul primei de asigurare este destul de accesibil pentru populaţie şi se plăteşte anual. Un mic exemplu: în cazul în care clientul doreşte să-şi asigure cardul CirrusMaestro, inclusiv documentele personale (paşaport, buletin de identitate, permis de conducere) precum şi cheile (de la locuinţă, maşină sau safeul închiriat de la Mobiasbancă), costul primei de asigurare va fi de doar 40 de lei. Dacă clientul doreşte să-şi asigure suplimentar şi telefonul mobil, el trebuie să achite, de asemenea, o primă de asigurare în valoare de până la 40 de lei.

– În final, spuneţi-ne ce avantaje oferă serviciul de asigurare card?

Avantajele serviciului sunt evidente. În primul rând, el oferă un plus de siguranţă pentru clienţi. Nimeni nu poate fi sigur că nu i se pot întâmpla incidente imprevizibile. Însă, prin asigurarea
cardului, documentelor, cheilor şi a telefonului, cei ce apelează la
serviciul menţionat vor trece mult mai uşor peste astfel de incidente.

În al doilea rând, este vorba de un grad înalt de flexibilitate – prima de asigurare poate fi achitată la orice unitate a Băncii.

Şi, în al treilea rând, costul primei de asigurare este destul de accesibil, iar faptul că se achită o dată pe an constituie un avantaj
incontestabil.

Interviu realizat de Ion Câşlea