5 alimente care te îngraşă de-a lungul zilei

Ai o siluetă perfectă şi nimic nu stă în calea ei? S-ar putea ca în adolescenţă lucrurile să stea chiar aşa. Însă, mai târziu, când începi să aduni nişte ani în buletin, când ai un job şi nu prea mai faci mişcare, alimentele pe care le consumai fără grijă nu mai sunt chiar atât de prietenoase pentru siluetă. Să le luăm pe rând!

Cerealele cu zahăr. Ai tot auzit cum că cerealele fac minuni pentru sănătatea ta. E adevărat, însă cu o singură condiţie: să fie integrale şi să nu conţină zahăr. Aşa că citeşte cu atenţie etichetele produselor preferate, dacă începi să iei proporţii, optează pentru musli peste care poţi să pui o linguriţă cu miere.

Covrigeii şi produsele de patiserie. În liceu sau la facultate, îţi potoleau foamea şi nu le prea acordai atenţie din punct de vedere caloric. Ar fi cazul să-ţi schimbi atitudinea faţă de aceste produse şi să nu le mai devorezi în cantităţi mari. Au şi câteva sute de calorii, grăsimi periculoase din abundenţă şi cu siguranţă se transformă în şunculiţe inestetice, dacă le consumi în mod constant, pe lângă mesele principale ale zilei.

Mâncărurile cu sos. Bunica gătea gustos, dar nu întotdeauna sănătos. Punea ulei mult, carne grasă şi chiar făina în sosuri. Recunoaşte că, din când în când, ţi se face poftă de ospăţurile din copilarie. Ocazional, le poţi repeta. Însă pe cât posibil, fereşte-te de preparatele cu sos. O lingură de ulei poate avea în jur de 140 de calorii. Şi nici nu ştii cum s-au strecurat în farfuria ta câteva sute de calorii care îţi îngreunează misiunea de a te menţine în formă. Dacă îţi găteşti singură, optează pentru sosuri de roşii şi adaugă o lingură de ulei de măsline la final în mâncare. Acesta îşi păstrează proprietăţile dacă nu este încălzit.

Şaorma. Să recunoaştem, e la îndemâna oricui şi din punctul de vedere al preţului, dar şi al accesibilităţii locurilor unde se prepară. Până la urmă, nu este chiar aşa de periculoasă, dacă renunţi la cartofi prăjiţi, maioneză şi sosuri şi optezi pentru combinaţia de carne, legume şi lipie subţire. Dacă însă preferi meniul cu „de toate”, e posibil ca şaormaua respectivă să reprezinte cam jumătate din necesarul tău caloric zilnic. Aşa că dacă ţi-e poftă, încearcă să o consumi la prânz şi nu seara târziu.

 

The following two tabs change content below.