18.000 de apeluri recepţionte la Telefonul Copilului

Copiii au raportat că au probleme de comunicare cu semenii, probleme sentimentale, situaţii de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic. Din vara anului 2014 şi până la sfârşitul anului 2016, la Telefonul Copilului au fost recepţionate 18.000 de apeluri de la 14.732 de persoane, de cele mai multe ori apelanţii fiind copii, 12.156. De cele mai dese ori, aceştia au sunat pentru a se informa despre drepturile lor. În particular, cu acest scop au apelat 7.796 de copii.

Copiii au povestit că au probleme de comunicare cu semenii, probleme sentimentale sau sunt hărţuiţi în mediul şcolar. În 89 de cazuri copiii au raportat situaţii de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic.

Şi adulţii au apelat la Telefonul Copilului, aceştia s-au interesat despre drepturile copilului. În 350 de cazuri, părinţii sau tutorii au întrebat sfatul specialistului privind comunicarea cu copiii, dar şi cum să depăşească probleme unele neînţelegeri în familie. Totuşi printre adulţi s-au regăsit şi persoanele terţe din comunitate, precum vecini, funcţionari publici sau chiar rude care au anunţat despre cazuri grave de încălcare a drepturilor copilului, precum situaţii de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic.

Proiectul este implementat de Centrul Internaţional „La Strada” și gestionat de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei. Telefonul Copilului oferă suport emoțional atât copiilor, cât și părinților aflați în dificultate, informând apelanţii în domeniul drepturilor și protecției copilului. Consilierii stau la celălalt capăt al firului zilnic, 24 din 24 de ore, şi optează ca problema fiecărui copil să fie auzită şi soluţionată.

The following two tabs change content below.

Jurnal de Chișinău

Ultimele articole de Jurnal de Chișinău (vezi toate)